کد خبر: ۲۱۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
مصرف انرژی و استهلاک الکتروپمپ‌های گاورنر (سامانه کنترل پیشران) واحد ۷ نیروگاه مسجدسلیمان با نصب جوکی پمپ (پمپ کمکی) کاهش یافت.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: نیروگاه مسجدسلیمان اولین نیروگاه برقابی است که اقدام به اضافه کردن این پمپ‌ها به سامانه گاورنر خود کرده است.

فرهاد علیدوستی با بیان اینکه اجرای این طرح روی سایر واحدهای این نیروگاه نیز در حال اجراست، افزود: با اجرای این طرح با کاهش استارت و استاپ الکتروپمپ‌های ۹۰ کیلووات، هزینه تعمیر، نگهداری و مصرف انرژی آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وی تصریح کرد با نصب این الکتروپمپ ۱۱ کیلوواتی (جوکی پمپ) علاوه بر تامین فشار روغن مورد نیاز گاورنر، از استهلاک الکتروموتورهای اصلی نیز کاسته شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، دمای روغن گاورنر نیز کاهش می‌یابد، افزود: در این پروژه، عملیات خنک کاری مجدد روغن نیز حذف شده است.

گاورنرهای نیروگاه مسجدسلیمان، ساخت یک شرکت اتریشی بوده که باز و بست دریچه‌های ورودی آب ورودی توربین، کنترل سرعت و توان خروجی توربین را برعهده دارند.

سد و نیروگاه دوهزار مگاواتی مسجدسلیمان که دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی است که نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس در ساعات پیک شبکه برق کشور دارد در ۱۶۰ کیلومتری شرق اهواز و بر روی رودخانه کارون ساخته شده است و ارتفاع این سد ۱۷۷ متر است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار