کد خبر: ۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
با توجه به افزایش اوج مصرف برق درفصل تابستان، ضرورت اطلاع رسانی وآگاهی مردم از نحوه مدیریت بهینه مصرف انرژی برق دوچندان شده و بدلیل نقش مهم آموزش وپرورش در نهادینه کردن فرهنگ صحیح الگوی مصرف انرژی، مدارس در اولویت کاری برگزاری سمینارهای آموزشی قرار گرفت.
به گزارش برق نیوز، گروه مدیریت مصرف برق این شرکت در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و آگاه سازی دانش آموزان در خصوص اصول صحیح الگوی مصرف، اقدام به برگزاری سمینار آموزشی در مدرسه شاهد پسران زنجان کرد و درباره آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی برق، اهمیت و جایگاه برق در زندگی، سرانه مصرف برق در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها، ضرورت بهینه سازی مصرف برق، لزوم صرفه-جویی انرژی در منزل، مقایسه لامپ¬های کم مصرف با لامپهای رشته ای، استفاده از لامپ کم مصرف و منافع اقتصادی آن، لزوم جایگزینی لامپهای معمولی پر مصرف با لامپهای کم مصرف، خودداری از استفاده از کولرهای گازی پر مصرف، لزوم انتقال ساعات کار وسایل پر مصرف خانگی به ساعات کم باری یا میان باری، لزوم رعایت ایمنی برق، پرهیز از دستکاری وسایل و تجهیزات برقی، شیوه‌های کاهش مصرف برق در وسایل خانگی از قبیل: یخچال، فریزر، لباس شویی، کولر و... آموزش‌های لازم به دانش آموزان ارائه گردید.

در پایان سمینار یاد شده با طرح سوالاتی از دانش آموزان به تعدادی از آن‌ها جوائزی اهداء شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار