کد خبر: ۲۱۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
آزمایشگاه سیستم‌های قدرت (شبیه ساز آنالوگ سیستم قدرت) با هدف توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و با حمایت شرکت برق منطقه‌ای خراسان در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.
به گزارش برق نیوز، با حضور متولی زاده مدیرعامل این شرکت،  محمودی معاون برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت، کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد، حبیب رجبی مشهدی رئیس دانشکده فنی ومهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور جمعی از اساتید آن دانشگاه، آزمایشگاه سیستم‌های قدرت در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات شرکت برق منطقه‌ای خراسان، با اعلام این خبر بیان داشت: این سیستم نیازهای آموزشی پرسنل صنعت برق، اپراتورهای اتاق فرمان نیروگاه‌ها و پست‌های فشارقوی، دانشجویان و محققان را رفع می‌کند که از آن جمله می‌توان به آشنایی با آرایش بی‌های ژنراتور، خط، باسبار، باسکوپلر، شبکه‌های بی نهایت، آشنایی با تابلوهای کنترل شبکه در مقادیر واقعی، نحوه اجرای فرامین قطع و وصل کلیدهای فشار قوی، پیش فرض منطقی فرامین بین کلیدهای فشار قوی (Interlock)، نحوه سنکرون ژنراتور‌ها با شبکه (با لحاظ کردن شرایط سنکرون)، تجهیزات اندازه گیری، بارگذاری و قرائت بار، رفتار انواع بار‌ها در شبکه، بررسی حفاظت‌های دیستانس و اضافه جریان بر روی شبکه قدرت و ارتباط پست‌ها (با مدل خط) به یکدیگر و شرایط سنکرون با شبکه بی نهایت از راه دور، اشاره کرد.
 
 حسین زاده درپایان خاطرنشان ساخت: عملیات ساخت و تجهیز این آزمایشگاه طی قراردادی به شرکت آذرخش انتقال نیروی پاژ واگذار شد و به پاس حمایتهای ارزشمند شرکت برق منطقه‌ای خراسان، لوح تقدیری از سوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، تقدیم شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار