کد خبر: ۲۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
در طرح کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار کرمانی، بانصب پنل‌های خورشیدی و فروش برق به شرکت توزیع برق زندگی این زنان متحول می‌شود.

 طرح تحول زندگی زنان سرپرست خانوار با فروش برق
 
به  گزارش برق نیوز، صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از روند اجرای طرح‌های خودکفایی انرژی خورشیدی مدد جویان سرپرست زن خانوار بخش چاه مرید شهرستان کهنوج بازدید کرد.

صادقی گفت: یکی از برنامه‌های اساسی کمیته امداد استان کرمان بحث توانمند سازی خانواده‌های مدد جو کمیته امداد است که در راستای تحقق این موضوع برنامه‌های متنوعی را برای اینکه این خانواده‌ها یک درآمد پایدار داشته باشند داریم.

وی افزود: در سطح استان کرمان طرحی را اجرا می‌کنیم تحت عنوان نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با ظرفیت ۵ کیلو وات با اولویت زنان سرپرست خانوار که برای آن‌ها احداث می‌شود و درآمد آن هم با فروش تضمینی برق به شرکت توزیع برق درآمدی ماهیانه وارد سبد خانوار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خاطر نشان کرد: در شهرستان کهنوج این طرح با مشارکت بنیاد نیکوکاری ماهتاب اجرا شده است که در واقع هزینه ساخت آن ۵۰ درصد از تسهیلات کمیته امداد و ۵۰ درصد هم از بنیاد نیکوکاری ماهتاب تامین می‌شود.

صادقی یادآور شد: تا چند روز آینده برق این پنل‌های خورشیدی وارد مدار می‌شود و یک درآمد تعریف شده‌ای را وارد سبد خانواده‌های مدد جو میکند که وضعیت معیشتی خانواده‌ها را متحول می‌سازد.

وی افزود: از این مدل طرح در سطح استان ۱۲۰۰ مورد داریم که تا پایان خرداد ۲۰۰ مورد از آن‌ها وارد مدار می‌شود و مابقی تا پایان نیمه اول سال ۹۶ ساخته می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد گفت: در شهرستان کهنوج فاز اول این طرح ۷۰ مورد می‌باشد که برای زن‌های سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است؛ که از مجموع ۷۰ پنل خورشیدی در کهنوج ۷ پنل خورشیدی به بهره برداری رسیده است که هزینه تمام شده هر کدام از آن‌ها ۳۳ میلیون تومان است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار