کد خبر: ۲۱۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تقدیر از مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت کرده اند، گفت: هم اکنون ۶۷ درصد مشترکان خانگی و ۶۲ درصد مشترکان تجاری ماهانه کمتر از ۲۵۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند.
به گزارش برق نیوز، حمید رضا ملکی وش در همایش «تشریح طرح‌های پاسخگویی بار برای مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ» اضافه کرد: وزارت نیرو هر سال مشوق هایی برای بهینه سازی مصرف برق و همچنین همکاری مشترکین با 'طرح‌های پاسخگویی بار' در نظر می‌گیرد که این برنامه به کاهش مصرف در بخش‌های مختلف خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی منتج شده است.

بر اساس این گزارش، مشترکانی که در این طرح‌ها همکاری دارند، از پاداش هایی برخوردار می‌شود؛ برخی از این مشترکان از مولد اختصاصی خود برای تامین بخشی از برق مصرفی در ساعات پیک استفاده می‌کنند و یا مصرف برق خود را از زمان پیک خارج می‌کنند.

پاسخگویی بار به همکاری مشترکان صنعتی، تجاری و مسکونی برای بهبود الگوی مصرف انرژی الکتریکی به منظور رسیدن به قیمت‌های مناسب و بهبود قابلیت اطمینان شبکه گفته می‌شود.
به عنوان نمونه، یک مشترک بخش کشاورزی، می‌تواند موتور چاه باغ یا مزرعه خود را در زمان اوج مصرف به مدت چهار ساعت خاموش نگاه دارد و در عوض، ۲۰ ساعت باقی مانده روز از برق مجانی برخوردار شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: پارسال ۴۱ میلیارد ریال پاداش در قالب تخفیف در صورتحساب‌های مصرف برق، به مشترکان تهران بزرگ اعطا شد.

ملکی وش اضافه کرد: در شرایطی که با افزایش سالانه مصرف برق روبرو هستیم، باید به دو مقوله کاهش تلفات و همچنین مدیریت مصرف توجه کنیم؛ در این ارتباط، مشترکان با بهینه مصرف کردن خود سهمی قابل توجه در مدیریت برق و جلوگیری از خاموشی ایفا می‌کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار