کد خبر: ۲۲۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
در راستای الزام اجرای طرح خوداظهاری، نمونه برداری و اندازه گیری ازپارامترهای زیست محیطی ۳ ماهه اول سال ۹۶ توسط آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نیروگاه اجرا شد.
به گزارش برق نیوز، داوود محمودی مدیرعامل نیروگاه رامین اظهار داشت: طرح خوداظهاری وآنالیز اطلاعات پایش، علاوه بر اجرای الزام قانونی، جلب رضایت ذینعفان و آگاهی از وضعیت موجود زیست محیطی را در پی دارد و مبنای مدیریت، پیش بینی، برنامه ریزی و هدف گذاری بمنظور ارتقاء و بهبود مستمر وضعیت زیست محیطی شرکت قرار می‌گیرد.

وی گفت: نگاه نیروگاه رامین به محیط زیست بعنوان یک مسئولیت اجتماعی است و اولویت اول شرکت، حفاظت از محیط و جلوگیری از انتشار آلودگی است لذا توصیه ما به مردم کشور با توجه به شروع فصل گرما، صرفه جویی در مصرف برق ورعایت الگوی مصرف در بحث منابع و انرژی است.

محمودی در ادامه اظهار داشت: نیروگاه رامین اهواز طی سالهای اخیر با رعایت الزامات محیط زیستی، آموزش کارکنان و بروزرسانی تجهیزات صنعتی خود در زمینه صیانت از محیط زیست گامهای موثری برداشته که گازسوز شدن هر ۶ واحد تولیدی این نیروگاه از مهمترین این اقدامات بشمار می‌رود.

ویدا صادقی مسئول محیط زیست نیروگاه رامین نیز گفت: با استناد به بند ب. ماده ۱۹۲ برنامه پنجم توسعه کلیه واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی موظفند نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری آلودگی و میزان تخریب زیست محیطی خود اقدام و نتیجه را در چارچوب خوداظهاری به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام نمایند که ما نیز بر مبنای الزام فوق الذکر پس از تهیه شرح کار، تامین منابع مالی و انجام مراحل اداری نسبت به استعلام از آزمایشگاه‌های صلاحیت دار طبق لیست اعلام شده بر روی پورتال سازمان حفاظت محیط زیست کشوراقدام و درنهایت با آزمایشگاه معتمد محیط زیست قرارداد یکساله منعقد نمودیم.

وی با اشاره به اینکه این آزمایشات در بازه زمانی سه ماهه توسط این آزمایشگاه و بدون هماهنگی قبلی با نیروگاه انجام می‌شود افزود: اولین دوره آنالیز سال ۱۳۹۶ با نمونه برداری و اندازه گیری از کانونهای دود و پساب در ۱۶ اردیبهشت ماه صورت گرفت که گزارش نتایج خوداظهاری این پایش، حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز در دونسخه جهت اداره کل محیط زیست خوزستان و نیروگاه ارسال می‌شود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار