کد خبر: ۲۲۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
شرکت توانیر با اعلام فراخوانی خطاب به تامین کنندگان کنتورهای هوشمند برق، از صدور گواهینامه مطابقت با استانداردهای تولید برای کنتورهای تولیدی خبرداد.
به گزارش برق نیوز،  در فراخوان اعلامی دفتر تحقیقات صنعت برق مستقر در توانیر آمده است، " طبق مقررات صنعت برق، رعایت استانداردهای تولید، از عوامل اصلی ارزیابی کیفی متقاضیان و بعنوان یکی از عوامل رد یا قبول در ارزیابی صلاحیت تامین کنندگان کالاهای تخصصی صنعت برق به شمار می‌رود. "

در ادامه این فراخوان با تاکید براین که احراز صلاحیت، منوط به انجام آزمونهای نوعی و استقرار برنامه کنترل کیفیت (QC Plan) در فرآیند تولید است، آمده است:دراین راستا شرکت توانیر براساس اختیارات قانونی خود، در نظر دارد پیش از ارزیابی سایر عوامل و معیارهای ارزیابی کیفی تامین کنندگان کنتورهای هوشمند.

با حسب نتایج انجام آزمونهای نوعی و بررسی استقرار برنامه کنترل کیفیت (QC Plan) گواهینامه مطابقت با استانداردهای تولید صادر نماید.

براساس این فراخوان، در این طرح اولویت با کنتورهای هوشمند دیماندی برق با ماژول مخابراتی GPRS خواهد بود.

همچنین شرکتهای تولیدکننده کنتور هوشمند مجاز خواهند بود آزمونهای قابل انجام در داخل کشور را را زیر نظر شورای ارزیابی و مطابقت با استانداردهای تولید، در آزمایشگاههای مورد تایید داخلی انجام دهند و آزمونهای غیرقابل انجام در داخل کشور را با نظارت بازرس در آزمایشگاه معتبر خارج از کشور انجام دهند.

همچنین این شرکت‌ها می‌توانند به انتخاب خود، تمام آزمون‌ها را با نظارت بازرس مورد تایید توانیر در آزمایشگاه معتبر خارجی انجام دهند.

براساس این فراخوان، شرکت‌های تامین کننده کنتورهای هوشمند باید درخواست خود را به دبیرخانه کمیته فنی بازرگانی به آدرس میدان ونک- خیابان شهید عباسپور- شرکت توانیر ارائه نمایند.
منبع: توانیر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار