کد خبر: ۲۲۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان دنیا ابرخودرویی تولید کرده که بیش از یکهزار اسب بخار قدرت دارد.
به گزارش برق نیوز ، مرسدس بنز آلمان در قالب پروژه Mercedes-AMG Project One محصولی خیره کننده طراحی کرده که هنوز چند ماه مانده تا رونمایی رسمی در نمایشگاه فرانکفورت، تصویر آن به بیرون درز کرده است.

این خودروی۴ . ۲میلیون پوندی با توان موتوری چشمگیر ۱۰۲۰ اسب بخار از یک موتور فوق پیشرفته با گنجایش ۶. ۱ لیتری بهره می‌برد. جالب اینجاست که سیستم موتوری این خودرو که برگرفته از فناوریهای فرمول است از نوع دوگانه سوز بوده و نزدیک به ۳۳ کیلومتر هم با تکیه بر موتور برقی خود حرکت می‌کند.

جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته این خودرو یکی از مهمترین مشخصه‌های فنی آن به شمار می‌آید. مهندسان پروژه از ترمزهای تمام گرد سرامیک کربنی استفاده کرده اند.

نکته جالب دیگر این است که از فیبرهای کربنی در چرخ‌ها استفاده شده تا روند خنکسازی آن‌ها تسریع شود. گفته می‌شود تایرهای اختصاصی برای این خودرو طراحی می‌شود و به احتمال فراوان باز هم این شرکت معروف پیرلی است که کار ساخت تایر‌ها را بر عهده می‌گیرد.

در این خودرو نیروی محرکه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود که این به معنای کشش بیشتر آن در مقایسه با خودروهای فرمول یک است.

مرسدس‌ای ام جی در این باره اعلام کرده که هدف از چنین ابتکاری، افزایش سرعت خودرو در پیچهاست. در واقع ما به دنبال سریعترین شتاب یا حداکثر سرعت بالا نبوده ایم بلکه سرعت بالا در پیچ‌ها مد نظرمان بوده است.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار