کد خبر: ۲۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
به منظور کاهش نشتی‌های داخلی و خارجی بخارتوربین و با هدف بهینه سازی و افزایش راندمان، با اجرای مهندسی معکوس توسط کارشناسان فنی نیروگاه مشهد سگمنت‌های توربین بخار این نیروگاه طراحی و نصب شد.
به‌گزارش برق نیوز، جلالی موسوی سرپرست امور تعمیرات مکانیک نیروگاه مشهد با بیان مطلب بالا گفت: سگمنت­‌های قبلی دچار فرسایش شده بود و در نتیجه کلرنسی بین رتور و قطعات ثابت افزایش یافته بود که باعث فرار بخار و در نتیجه نشتی­های داخلی و خارجی می‌شد.

وی ادامه داد: به منظور رفع مشکل یاد شده و با بررسی ابتدایی صورت گرفته مشخص شد که تیغه‌های سگمنت با نقشه‌های موجود به دلیل سایش‌های مکانیکی و سیالاتی همخوانی ندارد.

جلالی موسوی گفت: با اجرای مهندسی معکوس نسبت به آنالیز مواد آن اقدام و سپس تست‌های مخرب از قبیل: سختی سنجی، تست استحکام و سایش روی آن انجام شد و فرآیند ساخت و تولید طرح ریزی گردید. در ادامه پروژه نقشه‌های موجود در اسناد فنی مورد بازبینی و فرآیند ساخت، تولید و عملیات حرارتی مورد نیاز تعریف شد.

وی افزود: در این پروژه با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با کمک صنایع داخلی، فرآیند ساخت و عملیات حرارتی آغاز شد و با دستیابی به تکنولوژی ساخت سگمنت و قطعات مشابه، امکان ساخت و تولید آن برای نیروگاه‌ها و صنایع فراهم شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار