کد خبر: ۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
باحضور طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، موسی رضایی مدیر عامل برق منطقه‌ای اصفهان و اعضای هیئت علمی گروه برق، آزمایشگاه فشار قوی به منظور امکان انجام آزمایشهای آموزشی و صنعتی برای دانشجویان رشته برق به همت شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در دانشکده برق دانشگاه اصفهان تجهیز و شروع به کار کرد.
به گزارش برق نیوز،  رسول موسی رضایی مدیرعامل این شرکت در مراسم افتتاح آزمایشگاه مذبور در در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه اصفهان طی سخنانی گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه درحال حاضر به حلقه مفقوده‌ای بدل شده است و ما مفتخریم که با دانشگاههای اصفهان ارتباط و همکاری تنگاتنگ داشته و توانسته ایم سهمی هرچند کوچک در عرصه علم و آموزش کشور داشته باشیم.

بنابراین گزارش آزمایشگاه فشار قوی از جمله آزمایشگاههای مهم صنعتی است که به منظور تست انواع تولیدات و تجهیزات صنعتی از نظر قدرت عایقی و تحمل ولتاژهای دائمی و گذرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گزارش حاکیست در این آزمایشگاه، با استفاده از یک مولد ولتاژ AC، امکان تولید ولتاژ AC تا ۸۰ KV و امکان تولید ولتاژ DC تا ۲۰۰ KV مهیا شده است. همچنین با وجود دستگاه تست روغن و دستگاه تست تانژانت دلتا، امکان انجام آزمایشهای آموزشی و صنعتی مهیا شده است.

گزارش مذکور با اشاره به آزمایشهای آموزشی و صنعتی مورد اشاره می‌افزاید آزمایش شکست در ولتاژ AC، DC و ضربه بر روی تجهیزات صنعتی، آزمایش بر روی زنجیره‌های مقره در شرایط استاندارد و با شرایط محیطی مختلف، آزمایش تخلیه جزیی و شکست در کابلهای فشار قوی، آزمایش بر روی تجهیزات شبکه‌های توزیع (از قبیل: دستکشهای فشار قوی، چوب پراش و ...)، آزمایش قدرت عایقی برروی روغنهای صنعتی و دیگر آزمایشهای کاربردی از اهم فعالیتهای این آزمایشگاه خواهد بود.

در پایان گفتنی است گروه برق دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۸۱ شروع به کار کرده و در حال حاضر با دارا بودن تمامی گرایش‌ها برق، ۵ گرایش کارشناسی ارشد و ۴ گرایش دکترا، دارای ۲۱ عضو هیئت علمی شامل ۳ استاد تمام، ۱۰ دانشیار و ۸ استادیار مشغول فعالیت است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار