کد خبر: ۲۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
محسن طرز طلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، مهم‌ترین اولویت شرکت برق حرارتی را در دولت دوازدهم افزایش راندمان نیروگاه‌های موجود دانست و افزود: در حال حاضر ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه قدیمی و ۱۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه با سن بالای ۳۰ سال در ایران وجود دارد که باید از مدار خارج شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: از شروع فعالیت دولت یازدهم بحث ساماندهی نیروگاه های اسقاطی و فرسوده مطرح شد اما آنطور که انتظار می رفت اقدامات انجام شده نتیجه بخش نبود و اتمام این کار به دولت دوازدهم سپرده شد.
 
 وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این مسئله عنوان کرد: قرار است که تا پایان دولت دوازدهم تمام نیروگاه‌های اسقاطی از مدار خارج شوند و برای این مهم نیز برنامه‌ریزی‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی هزینه انجام این کار را بالا دانست و گفت: برای تولدی هر هزار مگاوات برق به ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

عمر مفید نیروگاه‌ها به طور استاندارد ۲۵ سال است چرا که بعد از آن، میزان راندمان اولیه تعریف شده برای این واحدها حتی با انجام به موقع تعمیرات دوره ای و اساسی نیز قابل دستیابی نیست. برای دستیابی به راندمان مطلوب برای واحدهای حرارتی که عمر آن‌ها از ۲۵ سال گذشته است باید تجهیزات به طور کامل تعویض شوند و در واقع به اندازه یک واحد جدید نیروگاهی، می‌بایست تجهیزات نوسازی شوند.

خروج نیروگاه‌های قدیمی از رده تولید و توجه به نیروگاه‌های جدید بی شک نیازمند اهتمام مالی است که البته اخیرا با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تمایل آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران می‌توان به ارتقا ظرفیت برقی کشور و به‌روزرسانی نیروگاه‌ها امید داشت.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
جناب آقای طرز طلب لطفا به داد پرسنل نیروگاه ها برسید این بخشنامه های دفتر منابع انسانی در راستای بهبود نیروگاهها نمی باشد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار