کد خبر: ۲۲۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در قالب تفاهم نامه هایی، با مشارکت سرمایه گذاران خارجی تولید برق از انرژی‌های پاک و انرژی خورشیدی در قم صورت می‌گیرد.
به گزارش برق نیوز، محسن بهشتی گفت: یکی از اولویت‌های مهم قم در جهت اقتصاد مقاومتی نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که در این زمینه پروژه‌های دارای اولویت عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: از پروژه‌های مهم و نیمه تمام، نوسازی شبکه توزیع برق با توجه به فرسوده بودن بیش از ۵۰ درصد از شبکه‌های برق است. همچنین اجرای تاسیسات جانبی پروژه انتقال آب از سرشاخه دز از دیگر اقدامات مهم در سال اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی بیان کرد: در این راستا تکمیل تصفیه‌خانه جامع آب استان یکی از اقدامات مهم در دستور کار استان است که با سرمایه گذاری‌ها و تخصیص اعتبارات لازم تا پایان تابستان یک سوم از این ظرفیت عظیم به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اظهار کرد: استفاده از توان‌های محیطی به ویژه دریاچه نمک از جمله راهبردهای مهم در توسعه اقتصادی است که در این باره راه دسترسی و دست یابی به مواد معدنی و توسعه گردشگری در این حوزه در دستور کار قرار دارد.
 
این دریاچه با ۲۳۰۰ کیلومتر وسعت و پتانسیل‌های معدنی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری می‌تواند بسترهای خوبی را برای حضور سرمایه گذاران فراهم آورد.

بهشتی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های ریلی استان قم در تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مهم است که در این باره با اتصال ریلی بندر خشک سلفچگان، شهرک صنعتی شکوهیه و سیلوی بزرگ قم می‌توان در این خصوص ظرفیت‌های مهم اقتصادی را فراهم کرد.
 
قم به لحاظ ظرفیت‌های صنعتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد که برای این منظور توسعه پست‌های توزیع برق صنعتی شهرک‌های صنعتی قم در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد:استان قم دارای ۳۰۰ روز خورشیدی است که خود در تولید انرژی‌های پاک و خورشیدی اهمیت زیادی دارد و با جذب سرمایه می‌توان در این بخش به رشد قابل توجهی از نظر اقتصادی دست یافت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار