کد خبر: ۲۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
مدیر توزیع نیروی برق شهرستان رزن از طلب ۵. ۶ میلیارد تومانی توزیع برق شهرستان رزن از مشترکان برق خبر داد.
به گزارش برق نیوز، مازیار بلالی‌مقدم اظهار داشت: توزیع برق شهرستان رزن با ۹۸۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۵۶۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف خدمت‌رسانی به بیش از ۴۲ هزار مشترک در سطح شهرستان را برعهده دارد.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های این مدیریت در سال گذشته افزود: از اقدامات شاخص انجام شده برقرسانی به آخرین روستای بدون برق شهرستان بود که با پیگیری نماینده شهرستان، همکاری فرماندار و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در قالب مانور عملیاتی و در یک روز، روستای دمورچی از توابع بخش قروه درجزین برقدار و ساکنین آن از نعمت برق برخوردار شدند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان رزن ابراز داشت: یکی از سیاست‌های شرکت توزیع و به تبع آن توزیع برق شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی، کاهش تلفات انرژی است که با اقدامات انجام شده تلفات شهرستان از ۱۴ درصد به ۱۰ درصد در پایان سال گذشته رسید.

وی با بیان اینکه همچنان برنامه‌های کاهش تلفات ادامه دارد، تصریح کرد: امید است با اقدامات انجام شده در این زمینه از قبیل: جمع‌آوری برق‌های غیر مجاز، تست و بازرسی لوازم اندازه‌گیری، اصلاح ساختار شبکه‌های برق و تعویض کنتورهای معیوب و تبدیل کنتورهای آنالوگ به دیجیتال و هوشمند در پایان سال جاری کاهش تلفات انرژی شهرستان به ۹ درصد برسد که این به معنای حفظ سرمایه ملی است.

بلالی با اشاره به بحث مدیریت مصرف عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی، موضوع رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه و مناسب از برق است.

وی با بیان اینکه پایداری شبکه‌های توزیع برق، استمرار و برقراری انرژی برای مصارف مختلف جامعه از اهمیت بالای برخوردار است، گفت: اگر صرفه‌جویی نکنیم باید همواره نیروگاه و تأسیسات احداث کنیم که این امر هم زمان‌بر بوده و هم نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان رزن با اشاره به اینکه در اسلام نیز بر صرفه‌جویی تأکید و اسراف مذموم است، بیان داشت: از مزایای مدیریت مصرف برق می‌توان به کاهش هزینه برق مصرف شده، افزایش رضایتمندی، کاهش هزینه‌های تولید برق، کاهش آلودگی محیط زیست، صرفه جویی در منابع زیرزمینی و ... اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل تابستان و گرما را پیش‌رو داریم، نیاز است توجه بیشتری به مقوله صرفه جویی و رعایت مصرف انرژی داشته باشیم.

بلالی با بیان اینکه عبور از پیک بار تابستان نیاز‌مند همکاری مردم است، گفت: افزایش یک درجه گرما در کشور ۵۰۰ مگاوات پیک بار کشور را اضافه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن یکی از قطب‌های کشاورزی استان است، افزود: همکاری کشاورزان در بهینه سازی و کاهش مصرف برق می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان رزن با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان تصریح کرد: اگر کشاورزان در بازه زمانی سه ماهه ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به مدت ۳۱ روز متوالی ۴ ساعت اوج بار (۸ تا ۱۲ شب) چاه خود را خاموش کنند از پرداخت صورتحساب ماهیانه برق مصرفی خود معاف شده و متناسب با میزان کاهش؛ پاداش نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های صنعت برق، کمبود منابع مالی است، ادامه داد: توزیع برق شهرستان ۶. ۵ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد.

بلالی یادآور شد: پرداخت به موقع هزینه برق مصرفی توسط مشترکان برای خدمات‌دهی ضروری و در اصلاح زیرساخت‌های شبکه‌های برق مؤثر است.

وی تصریح کرد: از مشترکان تقاضا داریم پلمپ کنتورهای برق و فیوزهای خود را دست افراد نا آشنا نسپارند و مراقب تأسیسات برقی باشند، همچنین در ساخت و سازهای خود به تأسیسات برق توجه داشته و حریم ساختمان با تأسیسات برق را رعایت کنند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان رزن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان رزن، ظرفیت سرمایه‌گذاری در خصوص تولید برق را دارد و می‌توانیم با توجه به این ظرفیت از انرژی‌های تجدیدپذیر و نو مانند خورشیدی استفاده کنیم، مدیریت توزیع برق شهرستان آمادگی هرگونه همکاری و مشاوره به سرمایه‌گذاران را دارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
0
بابام
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار