کد خبر: ۲۲۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در زمان حاضر حدود ۲۵ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی این استان طلب داریم.
به‌گزارش برق نیوز، "علیرضا علیزاده" در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ گفت: شرکت توزیع برق استان اردبیل در حال حاضر ۲۵ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل از بابت مصرف برق طلب دارد و امید داریم با اخذ قسمت اعظمی از این مطالبات در سال جاری بتوانیم پروژه‌های عملیاتی برق در استان را با توجه به رویکرد جدید وزارت نیرو به اجرا در آوریم.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری و بر اساس تصمیم وزارت نیرو پنجاه درصد مبلغی که استان‌ها از محل مطالبات بهای برق مصرفی دریافت کنند، صرف طرح‌های توسعه‌ای برق در همان استان می‌شود که امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با پرداخت به موقع قبوض خود در کنار عموم مردم، شرکت توزیع برق استان اردبیل را یاری کنند تا از این مزیت استفاده کرده و با مبالغی کلان نسبت به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در حوزه برق در این استان اقدام کنند.

علیزاده به مصوبه هیأت وزیران در الزامی کردن دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از انرژی پاک اشاره کرد و افزود: طی دو سال تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از محل انرژی پاک تأمین کنند که ما مصرف دستگاه‌های مختلف اجرایی را رصد می‌کنیم تا در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در صورت عدم اقدام دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های توزیع مکلف‌اند آن بخش از مصرف انرژی را با بالاترین نرخ (نرخ خرید انرژی تجدید پذیر) محاسبه و اخذ نمایند.
علیزاده اضافه کرد: امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی بتوانند ادارات خود را به دستگاه‌های تولید انرژی پاک به ویژه انرژی خورشیدی مجهز کنند که در این باب سرمایه‌گذاری انجام شده قطعاً به نفع همان اداره خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در ستاد مرکزی با نصب تجهیزات تولید انرژی خورشیدی (۳۵ کیلووات) قسمت اعظم برق مصرفی خود را از این محل تأمین می‌کنیم و ادارات به راحتی می‌توانند در پشت‌بام و فضای مناسب اداری این تجهیزات را به کار گیرند.

علیزاده اظهار کرد: ما آماده ارائه مشاوره‌هایی در این زمینه هستیم، ولی دستگاه‌های اجرایی باید از محل صرفه جویی انرژی در اعتبارات خود سرمایه گذاری مربوطه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه به ازای هر کیلووات تولید انرژی خورشیدی حدود پنج میلیون تومان تجهیزات نصب می‌شود، تصریح کرد: به راحتی می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده وبخشی از مصرف انرژی ادارات را از محل تولید انرژی خورشیدی تأمین کرد.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با یادآوری اینکه ما در حال حاضر برق تولید شده در این زمینه را با نرخ ۸۱۰ تومان از مشترکین خریداری می‌کنیم، گفت: با عقد قرارداد تضمینی ۲۰ ساله انرژی تولیدی خورشیدی از مشترکین برق بخش خصوصی خریداری می‌شود.

وی با توجه به شروع فصل گرما و تابستان به عنوان ماه‌های پرمصرف برق یادآور شد و افزود: از عموم مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مشترکین در حوزه‌های مختلف انتظار داریم در این ایام به ویژه ساعات پیک مصرف مدیریت بهینه مصرف را مورد توجه قرار دهند و با برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو همکاری‌های لازم را بعمل آورند.

در ادامه جلسه استاندار اردبیل نیز ضمن تاکید به مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف به‌ویژه در فصل تابستان توسط دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی، به اجرای مصوبه هیئت وزیران در جهت سرمایه گذاری و نصب تجهیزات تولید انرژی خورشیدی حداقل به میزان ۲۰ درصد انرژی مصرفی اداره از محل صرفه جویی مصرف و بهره وری توصیه کردند و همچنین به شرکت توزیع موارد ذیل را تکلیف کردند:

- شناسایی دستگاه‌های اجرایی دولتی با مصرف بالای انرژی برق و ارائه مشاوره لازم به آن‌ها جهت استفاده از پتانسیل تولید انرژی خورشیدی و همچنین کاهش مصرف و بهره‌وری آن‌ها

- در اولین جلسه آتی شورای اداری استان، گزارش کاملی از نحوه اقدام و مزایای طرح استفاده از تولید برق خورشیدی از سوی ادارات دولتی ارائه شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار