کد خبر: ۲۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
ماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار مجوز احداث نیروگاه خورشیدی توسط شرکت‌های خصوصی در این شهرستان صادر شد. این نیروگاه‌ها ۵۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد که مشکل زیر ساختی کمبود انرژی الکتریکی صنایع با بهره برداری از آن‌ها رفع خواهد شد.
به گزارش برق نیوز، محمد ابراهیم رضایی گفت: این نیروگاه‌ها ۵۰ مگاوات برق تولید خواهند کرد که مشکل زیر ساختی کمبود انرژی الکتریکی صنایع با بهره برداری از آن‌ها رفع خواهد شد.

وی اظهارکرد: توسعه انرژی‌های نوین از سیاست‌های محوری اقتصاد مقاومتی است که در این راستا اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان، و نیاز به انرژی الکتریکی سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های نوپدید مقرون به صرفه است و در اولویت سیاست‌های اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: نیروگاه خورشیدی در این شهرستان در راستای برنامه ملی ارتقای بهره وری و یکی از اهرم‌های اتکای تصمیم سازان کشور در عرصه بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر انجام می‌شود که توسط بخش خصوصی زیر نظر شرکت برق باختر عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: در این راستا از سرمایه گذاران زیادی برای احداث این نیروگاه‌ها در خمین دعوت شد که تاکنون چهار شرکت اعلام آمادگی و مجوز لازم را اخذ کردند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها توانمند هستند و در حال فراهم کردن مقدمات سرمایه گذاری در خمین هستند.

وی بیان کرد: برای راه اندازی این نیروگاه‌های خورشیدی در خمین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

رضایی افزود: تولید هر مگاوات برق ۲۰ میلیارد ریال فقط تجهیزات نیاز دارد اما، طرحی با صرفه اقتصادی بالا است که بعد از گذر از فرایند تولید وزارت نیرو خریدار برق از این شرکت‌های خصوصی خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از این نیروگاه‌ها فرصت اشتغال برای ۴۰ نفر فراهم می‌شود.

نیروگاه‌های خورشیدی مرکب از تعدادی پانل خورشیدی یا ماژول فتوولتائیک، اینورتر، شارژ کنترلر و مجموعه باتری است.

در نیروگاه‌های خورشیدی، نور به پانل‌های خورشیدی می‌تابد و در اثر آن انرژی فوتون به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.
 
جریان برق تولید شده توسط پانل‌های خورشیدی، مستقیم (DC) است که برای استفاده در وسائل برقی معمول در منازل و نیاز روزمره بایستی مشابه برق شهر به جریان متناوب (AC) تبدیل می‌شود که این کار را دستگاهی به نام اینورتر انجام می‌دهد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار