کد خبر: ۲۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
Goodyear تایر مفهومی جدیدی را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد که قادر است گرمای تولید شده از محل ایجاد اصطکاک با سطح در حال تماس یا از طریق جذب انرژی گرمایی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و در اختیار خودرو قرار دهد.
به گزارش برق نیوز، این تایر BH- ۰۳ نام دارد و باید آن را متفاوت‌ترین تایری خواند که تا به امروز طراحی شده است.
 
گودییر برای جمع‌آوری انرژی گرمایی در لاستیک از راه‌های مختلفی استفاده خواهد کرد. اولین راه برای جذب انرژی گرمایی، استفاده از تکه‌های سیاه‌رنگ روی لاستیک برای دریافت گرمای حاصل از تابش نور خورشید است.
 
مطمئنا در طول روز خودرو‌ها برای ساعاتی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند که می‌توان با استفاده از این روش، از لاستیک‌ها به منظور تولید انرژی الکتریکی استفاده کرد.
 
البته باید به این موضوع اشاره کرد که این روز‌ها شماری از خودروهای مدرن همراه با باتری‌های خورشیدی در سقف خودرو روانه‌ی بازار می‌شوند که می‌توانند به تولید انرژی الکتریکی توسط خودرو‌ها کمک کنند.

امروزه تایر‌ها نقش پررنگ‌تری در بهبود هندلینگ و تسهیل حرکت خودرو‌ها بر عهده دارند، اما شاید در آینده علاوه بر بهبود هرچه بیشتر کیفیت رانندگی در خوردوها، تایر‌ها بتوانند در تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو نیز تاثیرگذار باشند. تایر مفهومی Goodyear با چنین نگرشی طراحی شده است.

شاید بهترین روش برای تبدیل انرژی گرمایی به انرژی الکتریکی توسط لاستیک‌ها، بهره‌گیری از گرمای حاصل از اصطکاک لاستیک و سطح تماسی باشد که خودرو روی آن حرکت می‌کند.
 
با توجه به اینکه خودرو‌ها روزانه میلیون‌ها کیلومتر راه می‌پیمایند، از این‌رو می‌توان با این روش انرژی الکتریکی زیادی تولید کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار