کد خبر: ۲۲۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
با استفاده از نتایج پروژه تحقیقاتی در خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت رشت شمالی – انزلی – پره سر، ۶۰ میلیارد ریال هزینه احداث فونداسیون این پروژه کاهش یافت.
به گزارش برق نیوز، عظیم بلبل آبادی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه فونداسیون، از بخشهای مهم و اساسی خطوط انتقال بوده و طراحی مناسب آن نقش تعیین کننده‌ای در پایداری خط و شبکه دارد، افزود: هزینه احداث فونداسیون در مناطق دارای خاک از نوع Good soil، حدود ۲۲ درصد از هزینه‌های احداث خط را شامل می‌شود.

این در حالی است که هزینه احداث فونداسیون در مناطقی مانند استان گیلان که دارای خاک از نوع poor soil submerge هستند تقریبا دو برابر وحدود ۴۰ درصد از هزینه‌های احداث خط را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به هزینه بالای احداث فونداسیون در استان گیلان بیان داشت: با توجه به شرایط خاص استان گیلان، شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان اقدام به تعریف پروژه تحقیقاتی در راستای بهینه سازی فونداسیون خطوط کرد که با انجام این پروژه و بهینه سازی روشهای مختلفی مانند، طراحی فونداسیون با استفاده از دو نوع فونداسیون برای حالتهای پایه مساوی و پایه نامساوی، استفاده از دو نوع فونداسیون در دکل‌های زاویه سنگین به صورت فشاری و کششی، استفاده از دو نوع فونداسیون در دکل‌های زاویه ۶۰ درجه وانتهایی (Dead End)، طراحی فونداسیون ۴۵ درجه برای T۴A۶۰ و طراحی فونداسیون ۲۰ درجه برای T۴A۳۰، استفاده از آرماتور با مشخصات مکانیکی بالا (گرید A- ۳) به جای طراحی براساس بتن با مقاومت مشخصه بالا، مدل سازی دقیق فونداسیون، کاهش اتکاء به پارامترهای بتن با توجه به اعتمادپذیری کم و استفاده از اعتمادپذیری بیشتر میلگرد در طراحی و بررسی دقیق آزمایشات مکانیک خاک، این شرکت موفق شد تا هزینه احداث فونداسیون برج‌های چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت راحدود ۲۵ % کاهش دهد.

با استفاده از نتایج این پروژه تحقیقاتی در خط چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت رشت شمالی – انزلی – پره سر به طول تقریبی ۷۰ کیلومتر، توانستیم هزینه احداث فونداسیون این پروژه را حدود ۶۰ میلیارد ریال کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه نتایج این پروژه درراستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بوده بیان داشت: این تحول، ابتکار و نوآوری در شرکت برق منطقه‌ای گیلان محصول کار گروهی و تلاش یکایک کارکنان بوده و با تعمیم نتایج این پروژه تحقیقاتی و استفاده از راهکارهای به کار گرفته شده در پروژه بهینه سازی فونداسیون در استان گیلان در پروژه‌های اجرایی کل کشور می‌توانیم شاهد صرفه جویی هنگفتی در سرمایه‌های ملی کشور باشیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار