کد خبر: ۲۲۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مدیریت دیسپاچینگ جنوب غرب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مطابق طرح جامع دیسپاچینگ و مخابرات و به منظور ارتقا سطح کمی وکیفی کنترل و پایداری شبکه، طی قراردادی اقدام به خرید و نصب مراکز کنترل شبکه قدرت شد.
به گزارش برق نیوز، ادیب روستایی گفت: این طرح شامل دو مرکز اصلی و پشتیبان و شش مرکز محلی جهت کنترل شبکه نواحی بهره برداری است که تا کنون تجهیزات مراکز اصلی و پشتیبان و پنج مرکز محلی نصب و در حال پیکربندی و راه اندازی است و در همین راستا دو دستگاه میمیک جهت سهولت عملیات بهره برداری از شبکه در مراکز اصلی انتقال و فوق توزیع نصب شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از این تجهیزات علاوه بر سهولت در امر راهبری و ارتقا سطح رویت پذیری شبکه خوزستان، قابلیت‌های مطالعاتی شبکه بصورت ONLINE نیز افزایش خواهد یافت.

روستایی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۴ با توجه به تکمیل فضای نرم افزاری سیستم کنترل شبکه جنوب غرب کشور (SWAOC) و لزوم نوسازی سخت افزار و نرم افزار موجود، طی قراردادی با دو شرکت ایرانی و آلمانی اقدام به تدوین و تهیه طرح جدید دیسپاچینگ منطقه و دیسپاچینگ‌های فوق توزیع شد.

وی ادامه داد: مطابق طرح فوق جهت کنترل کامل شبکه انتقال وفوق توزیع در منطقه یک مرکز کنترل اصلی انتقال MASTER AOC و یک مرکز اصلی کنترل فوق توزیع MASTER RDC در اهواز به همراه ۶ مرکز فوق توزیع محلی در نواحی جنوب شرق، شرق، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب، شمال شرق و شمال پیش بینی شد که به منظور پشتیبانی از مراکز اصلی یک مرکز پشتیبان نیز جهت شرایط خاص در نظر گرفته شده است.

مدیریت دیسپاچینگ جنوب غرب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: در سال ۱۳۸۶ با مشخص شدن شرکت پیمانکار و شریک قراردادی آن، یک شرکت آلمانی، به عنوان تامین کننده سخت افزار و نرم افزار مراکز کنترل، مقدمات خرید و ارسال تجهیزات به ایران آغاز شد و در سال ۸۹ عملیات نصب و راه اندازی مراکز در دستور کار پیمانکار قرارگرفت.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم‌های بوجود آمده در سال‌های ۸۹ الی ۹۳ روند کار به کندی پیش می‌رفت که در سال ۹۴ با توجه به رفع بعضی از تحریم‌ها مراحل اصلی پروژه دوباره آغاز شد.

روستایی افزود: در حال حاضر مراکز اصلی انتقال و فوق توزیع و همچنین سخت افزارهای مراکز نواحی شرق، جنوب شرق، جنوب، شمال شرق و شمال نصب شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: به منظور جمع آوری اطلاعات اسکادا پست‌های فوق توزیع وانتقال، تعداد ۱۲۴ پایانه راه دور خریداری و از این تعداد حدود ۹۰ دستگاه نصب وراه اندازی شده و اطلاعات آن‌ها در مراکز کنترل دریافت می‌شود.

مدیریت دیسپاچینگ جنوب غرب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: با توجه به گستردگی شبکه انتقال و فوق توزیع و لزوم وجود میمیک مناسب سیستم جدید، ۱۸ دستگاه کیوب که در قرارداد مشخص شده بود بصورت ماتریس‌های ۴ * ۳ و ۳ * ۲ در مراکز اصلی نصب و راه اندازی شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مرکز جدید PSI گفت: از جمله ویژگی‌های این مرکز، قابلیت افزایش پست‌های تحت کنترل از ۳۷ پست به ۲۵۰ پست، فضای نرم افزاری تعریف نقاط تا ۳۰۰۰۰۰ نقطه، نمایش همزمان اطلاعات بر روی چهار مانیتور، انعطاف پذیری نرم افزار جهت راحتی کار بهره بردار اتاق فرمان، قابلیت‌های POST MORTEM و بررسی حوادث گذشته، قابلیت‌های STATE ESTIMATION، LOAD FLOW و CONTINGENCY و وجود ابزارهای مختلف جهت تهیه گزارش است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار