کد خبر: ۲۲۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
یک خودروساز چینی قصد دارد با ارائه خودروهای ارزان الکتریکی با تسلا رقابت کند. این وسایل نقلیه الکتریکی با قیمت‌های ۷ و ۸ هزار یورو در بهار ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند.
به گزارش برق نیوز، استارت آپ چینی CHJ Automotive آخرین خودروسازی است که وارد حوزه تولید خودروهای الکتریکی شده و قصد دارد با ارائه خودروهای ارزان با تسلا رقابت کند. این شرکت هم اکنون مشغول ساخت دو وسیله نقلیه جدید است که یکی از آن‌ها خودروی الکتریکی اولترا کامپکت و دیگری یک SUV هیبریدی است.

البته نام این خودرو‌ها اعلام نشده است، اما شرکت قصد دارد درمارس ۲۰۱۸ میلادی آن‌ها را به بازار عرضه کند. جالب آنکه حتی تصاویر رسمی خودرو نیز منتشر نشده است. به گفته یکی از مدیران CHJ Automotive خودروی الکتریکی طول و عرضی به ترتیب معادل ۵. ۲ و یک متر دارد. همچنین نیروی محرکه آن توسط دو باتری قابل تغییر تامین می‌شود. سیستم اپراتور داخل خودرو گوگل نیز در آن فعال است.

این خودروهای الکتریکی چینی به ترتیب ۷ و ۸ هزار یورو قیمت گذاری شده اند. حال آنکه تسلا مدل ۳ قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار دارد.

بازار هدف این خودروهای چینی، فقط داخل این کشور نیست و به بازار اروپا نیز عرضه می‌شود. البته مشتریان قادر به خرید آن نیستند در عوض شرکت قصد دارد خدمت خودروهای اشتراکی را به وسیله اتومبیل‌های برقی در اروپا ارائه کند.

این در حالی است که خودروساز چینی باید با تولید کنندگان دیگر اتومبیل‌های برقی مانند فارادی فیوچر، نیو و حتی NEVS رقابت کند. علاوه بر آن تسلا نیز جزو رقبای آن به حساب می‌رود. حال آنکه تسلا در سال گذشته تعداد خودرو الکتریکی به ارزش یک میلیارد یورو را در سراسر جهان فروخت.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار