کد خبر: ۲۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
وزیر نیرو گفت: ۲۱ سرمایه گذار بخش خصوصی مجوز ساخت نیروگاه بادی در میل نادر واقع در شمال سیستان و بلوچستان را از وزارت نیرو دریافت کرده اند. این ۲۱ مجوز سرمایه گذاری در میل نادر منجر به تولید هزار مگاوات برق خواهد شد.
به گزارش برق نیوز،  حمید چیت چیان گفت: ۲۰ کیلومتر خط انتقال ۴۰۰ کیلو ولت و یک پست ۴۰۰ کیلو ولت در میل نادر سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود تا بخش خصوصی اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: این ۲۱ مجوز سرمایه گذاری در میل نادر منجر به تولید هزار مگاوات برق خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: ۲۰۰ مگاوات نیروگاه پراکنده در ۲۵ نقطه در سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.

چیت چیان افزود: برای ساخت این ۲۰۰ مگاوات برق در سیستان و بلوچستان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وزیر نیرو مصوبات هیات دولت برای رفع مشکلات برق در سیستان و بلوچستان را بسیار مفید و کارگشا عنوان کرد، اما کافی ندانست و اظهار داشت: برای تامین برق مورد نیاز سیستان و بلوچستان در وزارت نیرو تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است.

وی بیان کرد: پس از بازدید میدانی از مشکلات حوزه برق سیستان و بلوچستان گزارشی به هیات دولت ارائه شد و کاهش تعرفه برق در این استان به تصویب رسید.

وی افزود: ۲ سرمایه گذار خارجی آماده هستند تا در زاهدان برای تولید برق سرمایه گذاری کنند که تا کنون کلنگ زنی یکی از این نیروگاه‌ها انجام شده است.

وزیر نیرو گفت: برنامه زمانبندی به نتیجه رسیدن این نیروگاه طوری نیست که بتواند مشکل برق شمال استان سیستان و بلوچستان را برطرف کند.

چیت چیان ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد تا یک نیروگاه با سرمایه گذاری دولت در سیستان و بلوچستان به منظور برطرف کردن مشکل برق شمال این استان ساخته شود.

وزیر نیرو ادامه داد: بخش بخار نیروگاه ایرانشهر هم باید اجرا شود تا کمبود برق در سیستان و بلوچستان برطرف شود.

وی اضافه کرد: اجرای نیروگاه بخار ایرانشهر و چابهار نیازمند مصوبه شورای اقتصاد است تا بتوانیم از مکانیزم ماده‌ی ۱۲ قانون رفع موانع تولید استفاده کنیم.

وی بیان کرد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم تا وزارت نیرو را در این بخش کمک کند تا مشکل برق در سیستان و بلوچستان به طور کامل برطرف شود.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه دولتی در زاهدان نیازمند مصوبه شورای اقتصاد هستیم یادآورشد: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر این آمادگی را دارد تا برای ایجاد یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی و یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با استفاده از منابع مالی خودش در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: اجرای این میزان سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان توسط سازمان انرژی‌های تجدید پذیر نیازمند ابلاغ موافقت نامه سازمان برنامه و بودجه است.





ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار