کد خبر: ۲۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
مدت بیش از ۳۵ سال است که وزارت نیرو به منظور کاهش تلفات ادوات و تجهیزات شبکه توزیع، تمامی کارخانه‌های کشور را ملزم نموده است تا از بانک خازنی در مجموعه مصرفی خود استفاده نمایند و در صورت عدم انجام این امر میبایست جریمه‌ای جداگانه پرداخت نماید.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: مدت بیش از ۳۵ سال است که وزارت نیرو به منظور کاهش تلفات ادوات و تجهیزات شبکه توزیع، تمامی کارخانه‌های کشور را ملزم نموده است تا از بانک خازنی در مجموعه مصرفی خود استفاده نمایند و در صورت عدم انجام این امر میبایست جریمه‌ای جداگانه پرداخت نماید.

پس از این فرآیند بر حسب قانون مقرر گردید اگر میزان ری اکتیو مجموعه‌ای بالاتر از ۷ %کل مصرف برق در مدت مندرج در قبض بود جریمه محاسبه گردیده و کمتر از آن میزان مستوجب بخشودگی می‌گردد. از مهمترین کارایی هایی که بانک خازنی مجموعه دارند اصلاح ضریب توان و حذف بار ری اکتیو مجموعه میباشد و به صورت موازی در مجموعه نصب می‌گردد که با نمونه گیری چند بار در دقیقه (بسته به تعریف اولیه) از بانک، طبقه مورد نیاز خازن را در مدار قرار می‌دهد. در بعضی از موارد خود خازن موجود در بانک نقش یک مصرف کننده را بازی می‌کند و باعث مصرف بیشتر می‌شود.
 
در سیستم تکنولوژی PH SAVE از سه تکنولوژی متفاوت و در عین حال به هم نزدیک کمک گرفته شده است:
 
نسل نوینی از بانکهای خازنی:

با ابداع و ایجاد این فناوری تمامی ایرادات یک بانک خازنی گرفته شده و با نصب سری در مجموعه با سنجش همزمان از بار مجموعه از مصرف کنندگی خازن‌ها جلوگیری کرده و به بهترین نحو ممکن بهینه سازی را صورت می‌دهد، بطوریکه نه تنها بار ری اکتیو مجموعه مصرف کننده‌ها را به صفر نزدیک می‌کند حتی تا میزان زیادی از این بار را در مدار مجموعه برگردانده که باعث می‌شود از کنتور کمتر بار اکتیو وارد شود.

یونیزاسیون و فیلتراسیون:

در این سیستم از دو تکنولوژی دیگر نیز استفاده می‌گردد که در ابتدا بار درون مجموعه را توسط یک هسته شتابدهنده یونیزه کرده و سپس به صورت فیلتر شده وخطی درون مجموعه قرار می‌گیرد که جدای از کاهش مقاومت درون سیم‌ها و گرمای درون الکترو موتور‌ها باعث افزایش طول عمر دستگاههای صرفی سلفی خازنی می‌گردد.
 
در این مجموعه با ایجاد یک سیستم هوشمند و استفاده از این سه نوع تکنولوژی همزمان، با ایجاد یک ژراف از مجموعه مصرفی میزان اتلاف را در زمان درک کرده و جلوی آن را می‌گیرد که این فناوری نیز موجب بهینه سازی بهتر مصرف کننده‌ها می‌گردد بطوری که بار اسمی مورد استفاده مجموعه مصرفی از بین نرفته ولی اتلاف مجموعه مصرفی به کمترین میزان خود می‌رسد.
 
 
معرفی تکنولوژی PH SAVE 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار