کد خبر: ۲۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
متوسط برق مصرفی در استان بوشهر چیزی حدود چهار برابر مصرف برق در سطح کشور است و می‌طلبد که مردم با مصرف بهینه، شرایط را برای کاهش خاموشی برق در استان فراهم کنند.
به گزارش برق نیوز، استان بوشهر در منطقه گرم و خشک کشور واقع شده است که در فصل تابستان علاوه بر گرمای شدید هوا، رطوبت نیز در نقاط مختلف این استان افزایش می‌یابد که شرایط طاقت‌فرسایی را ایجاد می‌کند.

چند روزی تا آغاز فصل تابستان باقی نمانده است، ولی حدود یک ماه است که گرما و رطوبت فصل تابستان بر استان بوشهر چیره شده است و فضای کاملا تابستانی را در این استان شاهد هستیم.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: در روزهای اخیر گرمای استان بوشهر به شدت افزایش یافته است و این موضوع را در روزهای آینده نیز شاهد خواهیم بود.

پیام مساعدی اضافه کرد: با استقرار یک الگوی تابستانه در روزهای اخیر در سطح استان، دمای هوا افزایش یافته و شاهد وزش بادهای گرم در استان هستیم.

وی ادامه داد: دمای برخی از نقاط استان بوشهر در روزهای اخیر به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

با افزایش میزان گرما، استفاده از وسایل سرمایشی نیز در نقاط مختلف استان افزایش یافته است و این موضوع باعث افزایش چشمگیر مصرف برق استان شده است.

اهالی استان بوشهر برای غلبه بر گرما به صورت همزمان از چند کولر گازی استفاده می‌کنند و با توجه به مصرف بالای برق در کولرهای گازی، مصرف برق در استان افزایش چشمگیری یافته است.
می‌طلبد که همه مردم استان بوشهر در استفاده از وسایل برقی به مصرف بهینه توجه داشته باشند تا شاهد افزایش پیک بار برق مصرفی نبوده و خاموشی اتفاق نیافتد.

متوسط سرانه مصرف برق در سطح کشور دو هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت در سال است و سرانه برق مصرفی در استان بوشهر ۱۰ هزار و ۶۲۹ کیلووات ساعت در سال است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: متوسط سرانه مصرف برق در سطح کشور دو هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت در سال است و سرانه برق مصرفی در استان بوشهر ۱۰ هزار و ۶۲۹ کیلووات ساعت در سال است.

امرالله پاراد با اشاره به اینکه بوشهری‌ها تقریبا چهار برابر متوسط کشوری برق مصرف می‌کنند، ادامه داد: استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان رکورددار مصرف برق در سطح کشور هستند.

وی از انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از چالش‌های مهم در تامین برق استان نام برد و افزود: حدود دو هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان وجود دارد که مصرف برق بالایی نیز دارند.

در سال گذشته با تغییر ساعت کاری ادارات در استان بوشهر، زمینه برای کاهش پیک بار مصرف برق در استان فراهم شد و به همین منظور کمترین خاموشی‌ها را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته شاهد همکاری ادارات استان بوشهر برای تغییر در ساعت کاری بودیم و این موضوع باعث شد تا مشکلاتمان کاهش یابد.

پاراد ادامه داد: امسال نیز انتظار داریم ساعت کاری ادارات در ماه‌های تیر و مرداد تغییر کند تا شاهد کاهش مصرف برق در ساعت اوج مصرف باشیم که این مهم نیازمند همکاری همه‌جانبه است.

وی زمان پیک بار و اوج مصرف در استان بوشهر را بین ساعت ۱۳ تا ۱۵ عنوان کرد و افزود: اگر از ساعت ۱۳ ادارات تعطیل شود، مشکلی در زمینه تامین برق نخواهیم داشت.

علاوه بر اقداماتی که مراکز تولید برق، شرکت توزیع برق و دیگر نهادهای مرتبط برای تامین برق پایدار برای مردم انجام می‌دهند، همه ما وظیفه داریم که با مصرف بهینه، باعث کاهش برق مصرفی شویم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار