کد خبر: ۲۲۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
مصرف امروز شبکه برق ایران در ساعت 14 و سیزده دقیقه از مرز 50 هزار مگاوات گذشت تا شبکه برق ایران حتی قبل از ورود به تیرماه رکورد جدیدی را در سال 96 تجربه کرده باشید. فاصله بین تولید و مصرف در روزهای پرباری در سال های اخیر افزایش بیشتری پیدا کرده و سیاست های تشویقی وزارت نیرو و توانیر در کاهش مصرف برق (خاموشی اختیاری) نتوانسته این فاصله را پوشش دهد.
سرویس صنعت برق نیوز: مصرف این روزهای شبکه برق ایران در مقایسه با سالهای گذشته رشد بالاتری داشته است. مقایسه میزان مصرف در دو هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش بیش از 7 درصدی رشد مصرف برق و افزایش اوج مصرف برق دارد.
 
امروز ظهر در ساعت 14 و سیزده دقیقه مصرف برق کشور از مرز 50 هزار مگاوات عبور کرد و با مقدار 50090  مگاوات، رکورد جدیدی در سال 96 برجای گذشت. البته این میزان مصرف با رکورد سال گذشته که بالاترین مصرف تمام سال های گذشته ایران است اختلافی بیش از 2500 مگاوات دارد.
 
بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مصرف امسال برق ایران به بالای 55 هزار مگاوات خواهد رسید که البته شبکه برق ایران تا این میزان را می تواند با وجود اعمال خاموشی های تشویقی به صنایع و کشاورزان و ...  تامین کند.
 
 نکته قابل توجه در این است که میزان برق قابل صرفه جویی و ظرفیت ذخیره عملیاتی صنایع و دیگر روشهای کاهش و یا عدم مصرف برق در ساعات پرباری شبکه محدود بوده و از یک میزانی بالاتر نخواهد رفت.
 
با آنکه وزارت نیرو در سه سال گذشته توانسته است به لطف خاموشی های تشویقی و با برنامه قبلی مانع از کمبود تولید برق شود ولی با توجه به اینکه رشد مصرف برق بیش از رشد ایجاد ظرفیت تولید بوده است فاصله بین تولید و مصرف در روزهای پرباری در سال های اخیر افزایش بیشتری پیدا کرده و سیاست های تشویقی وزارت نیرو و توانیر در کاهش مصرف برق (خاموشی اختیاری)  نتوانسته این فاصله را پوشش دهد.
 
به گزارش برق نیوز، افزایش دمای هوا و رسیدن به روزهای گرمتر در اواخر تیرماه و اوایل مردادماه روزهای دشواری را برای صنعت برق پیش بینی می کند. این روزها صنعت برق و مدیران و کارکنان و سیمبانان و ... همه خود را آماده شرایط پیش رو می کنند.
 
کاهش تعرفه برق شهرهای مختلف و گرمسیری شدن آنها در سالیان گذشته که بیشتر دلایل سیاسی اجتماعی داشته موجب شده تا الگوی مصرف تغییر کرده و مردم بیش از پیش به استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر روی بیاورند.
 
بنا بر گزارش مصرف شبکه برق امروز مصرف برق در بخش صنایع 3986 مگاوات، ذخیره نیروگاه ها 2183 مگاوات و واردات برق 525 مگاوات اعلام شده است.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
علاج واقعه قبل از وقوع می باید کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار