کد خبر: ۲۲۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
بر اساس نتایج مطالعات اخیر، استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری وسایل نقلیه الکتریکی برای قدرت‌رسانی به ساختمان‌های بزرگ نه تنها برق آن‌ها را تامین می‌کند بلکه باعث افزایش طول عمر باتری وسیله نقلیه می‌شود.
به گزارش برق نیوز، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که فناوری «خودرو به شبکه» می‌تواند انرژی کافی از باتری وسیله نقلیه الکتریکی بلااستفاده را بگیرد و به شبکه انتقال دهد؛ بدین ترتیب انرژی ساختمان، بدون صدمه وارد کردن به باتری، تامین می‌شود.

گفتنی است که فناوری خودرو به شبکه (Vehicle-to-grid) سیستمی است که در آن خودروهای برقی قابل شارژ توانایی مخابره اطلاعات با شبکه برق را در راستای ارائه توان الکتریکی (دشارژ)، یا تنظیم میزان شارژ خودرو دارند.

این پژوهش جدید درباره توانایی‌های فناوری وسیله نقلیه به شبکه نشان می‌دهد که این عمل می‌تواند عمر باتری را تا ۱۰ درصد در سال بهبود بخشد.

کوتاب ادین، محققی از دانشگاه وارویک، به مدت دو سال به همراه تیم تحقیقاتی خود به آنالیز برخی از پیشرفته‌ترین باتری‌های لیتوم یونی استفاده شده در خودروهای الکتریکی پرداخت و یکی از دقیق‌ترین مدل‌های باتری تخریب‌پذیر را تولید کرد تا ظرفیت باتری و کاهش قدرت آن را به مرور زمان تحت عوامل مختلف شتاب‌زدگی فرسایش را مانند حرارت، وضعیت شارژ، جریان و عمق تخلیه پیش‌بینی کند.

با استفاده از این مدل تخریبی موقت، اودین الگوریتم شبکه هوشمند را توسعه داد که هوشمندانه مقدار انرژی مورد نیاز یک وسیله برای انجام سفرهای روزانه را محاسبه می‌کند؛ همچنین این الگوریتم میزان انرژی که می‌توان از باتری، بدون اثرات منفی، گرفت را نیز محاسبه می‌کند.

محققان از الگوریتم شبکه هوشمند خود استفاده کردند تا ببینند می‌تواند انرژی مورد نیاز کتابخانه دیجیتال دانشگاه وارویک، ساختمانی شلوغ شامل دو آزمایشگاه الکتریکی، آزمایشگاه‌های آموزشی و سالن ملاقات را با انرژی گرفته‌شده از ماشین‌های الکتریکی پارک‌شده در کمپ تامین کنند.

آن‌ها تعداد ماشین‌های الکتریکی پارک‌شده در کمپ را محاسبه کردند و دریافتند که این تعداد قادر به تامین انرژی این ساختمان هست و در حین انجام این کار ظرفیت باتری خودروهای الکتریکی تا  ۱/ ۹ درصد کاهش خواهد یافت؛ همچنین در طی یک سال این عدد به  ۱/ ۱۲ درصد خواهد رسید.

تا پیش از این گمان می‌شد که استخراج انرژی از ماشین‌های الکتریکی به روش وسیله نقلیه به شبکه منجر به تجزیه سریع باتری‌های لیتیوم یونی می‌شود.

با این وجود گروه تحقیقاتی ادین ثابت کرد که تخریب باتری پیچیده‌تر است و این پیچیدگی در عمل می‌تواند باعث بهبود عمر باتری مورد استفاده، شود.

باتوجه به اینکه تخریب باتری به سن، ظرفیت پذیرش، حرارت، وضعیت شارژ، جریان و عمق تخلیه بستگی دارد، روش خودرو به شبکه ابزار موثری است که می‌تواند تخریب باتری را به حداقل برساند؛ بنابراین استخراج شارژ از یک خودروی الکتریکی بیکار باتری آن را برای مدت زمان بیشتری سالم نگه می‌دارد.
 
منبع: آنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار