کد خبر: ۲۲۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸:۴۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
علی امیریان رئیس هیأت ایرانی در ایروان ابراز امیدواری کرد که پس از احداث خط انتقال سوم تهاتر برق با ارمنستان 4 برابر افزایش یافته و به 1200 مگاوات برسد.
به گزارش برق نیوز به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سفری که هیأت ایرانی به ارمنستان داشته، آنها علاقه‌مندی خود را به افزایش صادرات گاز طبیعی از ایران اعلام کردند.

پاک ابزرور نوشت: ساسان خاچاتوریان مدیرعامل نیروگاه انرژی ـ گرمایی ایروان پس از دیدار با مقامات ایرانی علاقه‌مندی خود را به افزایش واردات گاز مطرح کرده است.

وی در عین حال گفته است: ارمنستان آماده است تا برق بیشتری را در روزهای گرم تابستان به ایران صادر کند. ایران در زمستان به ارمنستان برق صادر می‌کند و در فصل تابستان که اوج تقاضا است، از این کشور وارد می‌کند. دو خط انتقال برق، بین ایران و ارمنستان وجود دارد و خط سوم در حال احداث است.

علی امیریان رئیس هیأت ایرانی در ایروان ابراز امیدواری کرد که پس از احداث خط انتقال سوم تهاتر برق با ارمنستان 4 برابر افزایش یافته و به 1200 مگاوات برسد.

بر اساس این گزارش میزان عرضه گاز ایران به ارمنستان فصلی است و ترکیه تنها کشوری است که بر اساس قرارداد طولانی‌مدت گاز دائم از ایران خریداری می‌کند.

پیش از این زنگنه وزیر نفت ایران گفته بود ایران قصد دارد صادرات گاز به ارمنستان را از یک میلیون مترمکعب در روز به 3 میلیون مترمکعب تا سال 2019 برساند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار