کد خبر: ۲۲۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر از موافقت برخی استانداران با پیشنهاد صنعت برق نسبت به تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی خبرداد. درهمین زمینه تاکنون استانداران در استان‌های خوزستان، ایلام، قم، بوشهر و کرمان (اجرا در منطقه جنوب کرمان) با این پیشنهاد موافقت کرده اند.
به گزارش برق نیوز، احمدي يزدي، با بيان اين كه در اين خصوص از طريق هماهنگي صورت گرفته با شركت هاي زيرمجموعه توانير، مذاكره با استانداران به ويژه در مناطق گرمسير آغاز شد افزود: تاكنون استانداران در 5 استان كشور با اين پيشنهاد موافقت كرده اند.

معاون دفتر مديريت مصرف توانير گفت: درهمين زمينه تاكنون استانداران در استان هاي خوزستان، ايلام، قم، بوشهر و كرمان( اجرا در منطقه جنوب كرمان) با اين پيشنهاد موافقت كرده اند.

وي تاكيد كرد: مذاكرات دراين خصوص با ساير استانداران در سراسر كشور ادامه دارد.

به گفته  احمدي يزدي، در اين طرح ساعت كاري يك ساعت زودتر آغاز و در پايان نيز يك ساعت زودتر از زمان هميشگي به پايان مي رسد.

وي تاثير اين حركت را در پيك بار هر استان متفاوت ارزيابي كرد و گفت: ميزان اين تاثير بستگي به تعداد دستگاه هاي اداري مستقر در هر استان متفاوت است و به طور مثال اجراي اين طرح باعث كاهش پيك بار خوزستان به ميزان 250 مگاوات در اوج مصرف مي شود.

وي هدف از اين اقدام را كاهش پيك بار روزانه برق عنوان كرد و افزود: همه ساله در صنعت برق سرمايه گذاري هاي بسياري صرفا براي پاسخگويي به پيك بار در كمتر از 300 ساعت صورت مي گيرد و اين درحالي است كه در بقيه ساعت هاي سال چنين ظرفيتي مورد نياز نيست.

برپايه اين گزارش، مصرف كنندگان اداري كشور جزو مشتركان عمومي طبقه بندي مي شوند.
 
در مجموع مشتركان بخش عمومي 9.8 درصد از مجموع مصرف برق كشور را به خود اختصاص مي دهند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار