کد خبر: ۲۳۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
افزایش یک درجه‌ای دما در کشور، حدود 500 تا 800 مگاوات به بار سراسری شبکه می‌افزاید .
به گزارش برق نیوز، «حمیدرضا باغبان» در جمع روسای اصناف استان در سخنانی با اشاره به این که افزایش یک درجه‌ای متوسط دما در کشور، حدود 500 تا 800 مگاوات به بار سراسری می‌افزاید، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر پیک بار شب به روز انتقال یافته و این در حالی است که وزارت نیرو برای تامین نزدیک به 300 ساعت برق، نیازمند سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیار تومان بودجه است لذا مدیریت مصرف می‌تواند نقش قابل توجهی در صرفه جویی آن داشته باشد .

وی از اصناف مختلف خواست با جایگزینی لامپ‌های فوق کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، از مصرف غیرمتعارف در ساعات پیک شب خودداری کنند .

باغبان گفت: 23 درصد مصرف انرژی الکتریکی ساختمان‌ها در بخش روشنایی است در حالی که می‌توان با استفاده از لامپ ال‌ای‌دی و بهره‌گیری از روشنایی طبیعی روز، از حدود 10 درصد مصرف برق در این بخش کاست .

وی استفاده از کولرهای گازی را برای مناطق رطوبتی مناسب و استفاده از آن برای منطقه خشک و کویری را نامناسب دانست و گفت: بسیاری از افزایش هزینه‌های بهای برق مصرفی در اصناف مختلف به دلیل جایگزینی کولر گازی به جای آبی است .

وی تنظیم دمای محیط کار و زندگی روی 26 درجه سانتیگراد با استفاده از ترموستات را  موثر در کاهش مصرف دانست و گفت: سرویس به موقع کولرهای آبی و توجه به سایبان در کاهش 10 درصدی مصرف برق موثر است.

این کارشناس یادآور شد: سیستم‌های سرمایشی به عنوان یکی از مصرف کنندگان اصلی برق در تابستان محسوب می‌شود بنابراین بی‌توجهی به موضوع سرویس‌های سالانه و اتخاذ روش‌های مدیریتی در حوزه انرژی می‌تواند هزینه برق مصرفی را افزایش دهد .

باغبان در پایان نیز اظهار کرد: بخش تجاری با چهار میلیون و 500 مشترک، هفت درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است .
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار