کد خبر: ۲۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد میزان رشد مصرف برق استان یزد نسبت به دوره مشابه سال قبل را ۱۴ درصد اعلام کرد.
به گزارش برق نیوز، محمدرضا صحتی با اشاره به اینکه پیک برق کشور از ۵۰ هزار مگاوات فراتر رفته است، افزود: در حال حاضر بیشترین میزان پیک بار کل استان یزد به رقم ۱۴۰۶ مگاوات و میزان پیک بار توزیع برق ۷۹۳ مگاوات رسیده است.

وی با قدردانی از مشترکان یزدی در رعایت بهینه مصرف، نقش مشترکان صنعتی، کشاورزی و تجاری در کاهش مصرف بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ الی ۲۴ را مهم خواند و گفت: همه ساله بیشترین میزان مصرف برق از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه به دلیل استفاده از سیستم سرمایشی افزوده می‌شود و در استان یزد اوج این مصرف در ماه‌های تیر و مرداد است.

این مسئول یادآور شد: آمار‌ها نشان می‌دهد میزان مصرف برق استان یزد نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه هر یک درجه افزایش دما، حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات به پیک بار کشور می‌افزاید، خاطرنشان کرد: شهروندان با پرهیز از مصرف لوازم پرمصرف در ساعات یاد شده و انتقال آن به ساعات اولیه صبح، نقش قابل توجهی را در کاهش مصرف می‌توانند داشته باشند.

 صحتی استفاده از دور کند کولرهای آبی و بهره گیری از ترمستات در کنترل آن را توصیه کرد و گفت: سیستم‌های سرمایشی حدود ۳۰ درصد از کل مصرف برق کشور را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نصب سایبان بر روی کولرها، خاموش کردن سیستم سرمایشی و روشنایی در هنگام ترک منزل، استفاده از لامپ‌های فوق کم مصرف در مصارف روشنایی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی از اقدامات مهمی است که می‌تواند در کاهش مصرف برق کشور موثر باشد.

وی متذکر شد: با اتخاذ روشهای مدیریتی در حوزه مصرف نظیر اجرای طرح ذخیره عملیاتی، تعطیلات و تعمیرات توسط صنایع، کاهش بار مشترکان کشاورزی و طرح دیزل ژنراتور صنایع، سعی در جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکین خواهیم داشت.

وی یاد آور شد: هفته دوم تیرماه (۱۶ - ۱۰ تیرماه) به عنوان هفته مدیریت مصرف نامگذاری شده و برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگ سازی برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار