کد خبر: ۲۳۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۶
جلسه بهینه سازی مصرف برق باحضور نمایندگان انرژی ادارات و با هدف همراه کردن آن‌ها با موضوع مدیریت مصرف برق در راستای تحقق کاهش پیک مصرف تابستان در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، در این جلسه که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و نمایندگان انرژی ادارات استان کرمانشاه برگزار شد، علیمراد مرادی مجد با اشاره به این که دستگاه‌های اجرایی بایستی در زمینه اصلاح رفتار در مصرف انرژی برق الگو و نمونه باشند، گفت: میزان برق مصرفی ادارات استان دو برابر میانگین کشوری است و این موضوع باعث می‌شود تا با همکاری و همفکری یکدیگر، راهکار‌ها و گام‌های عملی برای کاهش این میزان از مصرف انرژی برداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با مقایسه میزان و نحوه تولید برق سایر کشور‌ها اضافه کرد: در تولید برق، ۹۳ درصد از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود که در این میان، مصرف بیشتری نسبت به میانگین جهانی داریم.

مرادی مجد با اشاره به این موضوع که هر یک کیلو وات ساعت تولید برق با سوخت فسیلی، ۷۰۰ گرم گازهای آلاینده وارد محیط زیست می‌کند، نگرانی خود را در زمینه اثرات زیست محیطی و افزایش دمای زمین ناشی از اثرات گلخانه‌ای اعلام کرد و گفت: تعداد ۵ روستا با بیش از ۵۰ خانوار در استان کرمانشاه بااستفاده از سلول‌های خورشیدی برقدار شده اند که استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی، انرژِی پاک تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزایش بهره وری تولید، سهم تولید پاک و افزایش بهره وری در مصرف انرژی را از راهکارهای رسیدن به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و تاکید کرد: باید سهم استفاده از انرژی آب، باد و نیروگاه‌های خورشیدی را افزایش دهیم.

مرادی مجد با طرح این سوال که سهم آیندگان از انرژی‌های موجود چیست؟ راهکار‌ها و طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای ادارات را توضیح داد و با ارائه دستورالعمل همکاری ادارات درجهت مدیریت مصرف در ساعات اوج بارشبکه برق، ضوابط اجرایی مربوطه را اعلام کرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار