کد خبر: ۲۳۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۶
به پیشنهاد مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، دبیرخانه متمرکز ستاد برق آذربایجان با هدف مدیریت بهتر پیک بار استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل راه اندازی می‌شود.
به گزارش برق نیوز،  این اقدام در جلسه شورای پایایی برق آذربایجان با حضور مدیران عامل و مدیران دفاتر مدیریت مصرف برق منطقه‌ای و شرکتهای توزیع نیروی برق منطقه که به منظور هماهنگی مدیریت پیک بار تابستان در محل برق منطقه‌ای آذربایجان برگزار شده بود، مطرح شد.
 
 دراین جلسه ابتدا  میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان طی سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت استقرار این دبیرخانه تصریح کرد که در چنین شرایطی، فعالیت‌های شرکتهای صنعت برق منطقه در بخش مدیریت مصرف و مدیریت پیک بار بصورت متمرکز در این دبیرخانه جمع بندی و سایر شرکت‌ها نیز در جریان مسایل کلی مدیریت بار قرار می‌گیرند.

وی همچنین اظهار داشت: در راستای مدیریت مصرف، پیشنهاداتی نیز همانند تعویض دستگاههای پرمصرف و جایگزینی آن با محصولات ودستگاههای کم مصرف وپربازده بصورت یارانه‌ای و نیز تدوین سیاستهای حمایتی در جهت تشویق مشترکان به اجرای برنامه‌های مدیریت پیک بار به شرکت توانیر اعلام شود.

در این جلسه نهالپروری سرپرست شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز با اشاره به اینکه کانون شرکتهای توزیع نیروی برق منطقه، شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان است، خواستار استقرار دبیرخانه مذکور در این شرکت شد.

علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز ضمن تاکید بر مدیریت متمرکز بار و ارائه اطلاعات بصورت متمرکز، اظهار داشت: لازم است شرکت‌ها عملکرد و گزارشات خود را به صورت سیستمی وجداگانه آماده کرده و به این دبیرخانه ارائه کنند و پیرو آن، سیاست انگیزشی ثابتی در جهت مدیریت پیک بار تدوین شود.

وی همچنین تصریح کرد: مدیریت تعرفه ها، نصب کنتورهای طرح فهام، برنامه‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این خصوص، تدوین و عملیاتی شود.

در ادامه این جلسه،  فرج نیا معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز در خصوص اجرای احتمالی برنامه خاموشی، پیشنهاد کرد: نرخ تسهیم خاموشی‌های با برنامه در منطقه، بین شرکتهای توزیع بصورت یکسان و عادلانه تقسیم بندی شود تا هیچ مشکل جزیره‌ای در این خصوص پیش نیاید.
 
معمار معاون برنامه ریزی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز طی سخنانی اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در پیک تابستان سال ۹۵، با تدابیر انجام شده حدود ۴۹ مگاوات در روز کاهش پیک بار داشته است و امسال نیز برنامه‌های مدونی برای کاهش مصرف انرژی برق در صنایع در زمان پیک بار تابستان به عمل آورده است و پیش بینی می‌شود در مجموع ۱۵۰ مگاوات مدیریت بار داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: با مدیریت همزمان مصرف برق توسط شرکتهای صنعت برق منطقه، می توانیم میزان فعالیت همه شرکت‌ها را در این خصوص بصورت متمرکز و موثر پیگیری کنیم.

در پایان این جلسه،  میلانی مجدداً اظهار داشت: باید حساسیت افزایش تلفات به تعرفه‌های خانگی و تجاری تعیین ومد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل برق آذربایجان با تاکید بر اینکه مدیریت یکپارچه بار می‌تواند کمک موثری به کاهش پیک شبکه داشته باشد، موضوع اصلاح الگوی مصرف ومدیریت مصرف در دستگاههای دولتی را نیز بسیار مهم و موثر قلمداد کرده و خاطرنشان کرد: ما باید اجرای مدیریت مصرف برق در ادارات را از سازمان خودمان شروع کنیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
1
آقای دکتر میلانی ظاهرآ میخواهد امپراطوری برق آذربایجان را تشکیل دهد.
در مورد همه چیز اظهار نظر میکند مثلآ در مورد روشنایی معابر که در حوزه شرکت های توزیع است مصاحبه میکند...
حالا هم در مورد مدیریت مصرف ستاد تشکیل میدهد...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار