کد خبر: ۲۳۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
یکی از اجزاء مهم شبکه‌های فشار قوی، مقره‌ها می‌باشد که بر حسب ولتاژ مورد استفاده و شرایط محیطی از نظر آلودگی و رطوبت، شکل خاصی به خود می‌گیرند. در ادامه با مقره مهار که بیشتر در شبکه‌های توزیع کاربرد داد، آشنا می‌شوید.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در خطوط توزیع، برای پایه‌های واقع در ابتدا و انتهای خط، و یا برای پایه‌های قرار گرفته در زاویه و به منظور خنثی کردن نیروی کششی که از یک طرف به پایه وارد می‌شود، از سیم فولادی مهار استفاده می‌شود این سیم مهار از یک طرف به سر تیر محکم می‌شود و از طرف دیگر به میله مهار و صفحه مهار در عمق ۲ متری داخل زمین محکم می‌گردد.
برای ایمنی و حفاظت بیشتر (که اگر احتمالاً سیم مهار در بالا از طریق میلگرد تیر بتنی برق دار گردید، سیم مهار در نزدیکی زمین برق دار نشود)، در وسط سیم مهار از مقره مهار استفاده می‌شود و سیم‌های مهار از دو طرف به مقره مهار متصل می‌شوند.
 
این مقره به گونه‌ای است که اگر شکسته شود سیم مهار ر‌ها نمی‌شود و البته باید تحمل نیروی کششی سیم مهار را داشته باشند. این مقره به صورت یک شش وجهی استوانه‌ای می‌باشد که دارای دو سوراخ عمود بر هم است. سیم مهار از طرف بالا به سوراخ پایینی وارد و از وجه مقابل به روی همان سیم برگشته و پیچانده می‌شود تا محکم گردد. سیم مهار طرف پایین نیز به طور مشابه، روی سوراخ بالایی وارد و خارج می‌شود. بدین ترتیب، ضخامت بین دو سوراخ، سیم‌های بالایی و پایینی مهار را از هم ایزوله می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار