کد خبر: ۲۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
دومین همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف انرژی به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد.
به‌گزارش برق نیوز، در این همایش که محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج صنعت برق کشور، مسئول بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع) و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات، اصناف ومحلات استان‌های خراسان حضور داشتند، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در سخنانی مدیریت مصرف بهینه برق در ساعات پیک تابستان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: باید از ظرفیت بالای بسیج برای اجرای مدیریت مصرف برق استفاده کرد.

متولی زاده با اشاره به اینکه امروزه وجود برق در زندگی مردم به یک ضرورت تبدیل‌شده، تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، مصرف درست انرژی برق باید به یک فرهنگ بین مردم تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته مصرف برق در تعداد ساعات و روزهای محدودی بیش از ۵۰ هزار مگاوات بود که برای تأمین رشد مصرف سالانه لازم است چندین هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد که این موضوع هزینه تمام‌شده تولید برق را افزایش می‌دهد و می‌توان با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق از صرف این هزینه‌ها جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان بخش عمده مصرف برق در فصل تابستان را مربوط به سیستم‌های سرمایشی عنوان کرد و اظهار داشت: پیک‌بار در سال جاری ۱۰ درصد افزایش‌یافته است که می‌توان با مدیریت صحیح، بویژه در وسایل سرمایشی اقدامات موثری را انجام داد.
 
مهندس متولی زاده در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: با مدیریت صحیح و استفاده از روش‌های مختلف، بدون آنکه در رفاه مردم مشکلی ایجاد شود، می‌توان تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش داد و در این زمینه می‌توان از ظرفیت بالای بسیج در مدیریت مصرف برق استفاده کرد.
در ادامه صحراپور فرمانده حوزه مقاومت بسیج صنعت برق کشور اظهار داشت: نیروی بسیج از آغاز انقلاب و زمان جنگ تحمیلی و پس‌ازآن برای حل مشکلات کشور پیش‌قدم بوده است و اکنون نیز آماده خدمت می‌باشد. صحرا پور بیان داشت: بسیج می‌تواند نقش مهمی را در فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در کشور ایفا کند.

وی در ادامه گفت: درصورتی‌که در مصرف انرژی برق یک درصد صرفه‌جویی شود، ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌ها آزادسازی می‌شود که باعث صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلار می‌شود.

صحرا پور افزود: هزینه تولید، انتقال و توزیع برق بسیار بالا است و این در صورتی است که بهای پرداختی مردم بسیار کمتر از قیمت واقعی آن می‌باشد که همه باید با مدیریت صحیح درزمینه کاهش مصرف برق نقش مؤثری داشته باشیم.

در ادامه این همایش سرهنگ زرنگ مسئول بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: در اولین همایشی که درسال ۹۳ برگزار گردید، مقرر شد بسیج در زمینه بهینه‌سازی مصرف برق فرهنگ‌سازی نمایدکه موجب صرفه جویی و کاهش قابل ملاحظه‌ای درمصرف برق شد.
 
سرهنگ زرنگ در ادامه افزود: انتظار داریم یک فرد بسیجی به‌عنوان یک انسان متعهد در محیط کار خود و جامعه درزمینه صرفه‌جویی انرژی نقش مؤثری ایفا کند. وی خاموش کردن یک لامپ را در کاهش مصرف برق مهم دانست و گفت: با توجه به مصرف بالای برق کولرهای گازی، با مدیریت مصرف برق می‌توان به تأمین نیاز در سایر استان‌ها کمک کرد.
 
وی کاهش مصرف برق را از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: یک فرد بسیجی باید درزمینه مدیریت مصرف برق تلاش کند تا در تابستان سال جاری با مشکل خاموشی مواجه نشویم. وی در پایان خاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت بسیج درزمینه تولید، اشتغال و بهینه‌سازی مصرف برق استفاده کرد و بسیج آمادگی همکاری کامل در این زمینه را دارد.

در ادامه مرادی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد خواسته‌های صنعت برق خراسان از فرماندهان ناحیه‌ها، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج درزمینه کاهش مصرف برق را برشمرد و فرهنگ‌سازی کاهش مصرف برق را خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود با همکاری نیروهای بسیج، تابستان سال جاری را بدون مشکل سپری کنیم.
.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار