کد خبر: ۲۳۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
با توجه به سابقه نزدیک به هشتاد سال تولید انواع باتریهای مختلف در کمپانی FIAMM ایتالیا، بعد از سال‌ها تحقیق موفق به ارائه تکنولوژی جدید برای باتریهای مخابراتی ۴۸ ولت و برای انواع کاربردهای ریلی شامل سیستمهای سیگنالینگ و علائم الکتریکی و همچنین استفاده در واگن‌های مختلف ۱۱۰ ولت و در صنایع نفت و گاز با ولتاژهای ۲۲۰ ولت گردیده است که به نوبه خود باعث یک انقلاب صنعتی در کاربرد‌های مخابراتی و صنایع ریلی و نفت و گاز و همچنین سیتمهای خورشیدی و.. شده است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: با  توجه به سابقه نزدیک به هشتاد سال تولید انواع باتریهای مختلف در کمپانی FIAMM ایتالیا، بعد از سال‌ها تحقیق موفق به ارائه تکنولوژی جدید برای باتریهای مخابراتی ۴۸ ولت و برای انواع کاربردهای ریلی شامل سیستمهای سیگنالینگ و علائم الکتریکی و همچنین استفاده در واگن‌های مختلف ۱۱۰ ولت و در صنایع نفت و گاز با ولتاژهای ۲۲۰ ولت گردیده است که به نوبه خود باعث یک انقلاب صنعتی در کاربرد‌های مخابراتی و صنایع ریلی و نفت و گاز و همچنین سیتمهای خورشیدی و.. شده است.

این تکنولوژی که باتریهای سبز نیز نامیده می‌شود بر خلاف تمام باتریهای شناخته شده بطور کلی فاقد سرب، اسید و کادمیوم می‌باشد و بهمین دلیل فاقد هرگونه آلودگی زیست محیطی بوده و کاملا قابل بازیافت می‌باشد؛ در ضمن اینکه این باتری‌ها دارای ۷۰ % وزن سبکتر و ۵۰ % حجم کمتر نسبت به باتریهای متعارف می‌باشد.

علاوه بر مشخصات فوق این باتری‌ها که بر خلاف همه باتریهای کلاسیک که طول عمر آن‌ها بشدت تابع دمای محیط می‌باشد با طول عمر ۲۰ ساله عملاً قادر به سرویس دهی در یک رنج وسیع حرارتی از ۲۰ - سانتی گراد تا ۶۰ + سانتی گراد می‌باشند، و بر خلاف تمام باتریهای متعارف سرب اسیدی و نیکل کادمیوم مورد استفاده در صنایع ریلی و نفت و گاز این سیستم‌ها ۱۰۰ % بدون نگهداری می‌باشند و بدلیل اینکه هیچگونه گاز خطرناک در هنگام بهره برداری تولید نمی‌نمایند بصورت طبیعی با جایگزینی این باتری‌ها تمام تجهیزات اضافی شامل سیستم‌های خنک کننده و فن‌های مختلف جهت جابجایی هوا و کلیه تجهیزات ضد انفجار و... از هزینه‌های بهره بردار حذف میگردند.

از مشخصات دیگر این باتری‌ها تعداد خیلی زیاد سیکلهای شارژ و دشارژ این باتری‌ها در مقایسه با باتریهای کلاسیک و NI-CD می‌باشد. با توجه به مشخصه فوق و عدم نیاز به سیستم خنک کننده بصورت طبیعی با استفاده از این باتری‌ها هزینه‌های متعددی از جمله سرویس‌های دوره‌ای، هزینه برق مصرفی و... صرفه جویی خواهد گردید.

این باتری‌ها علاوه بر مشخصات بی نظیر فوق به دلیل هوشمند بودن قابلیت Low Voltage Disconnect (LVD) قابل تنظیم اتوماتیک و همچنین پورت RS۲۳۲ و RS۴۸۵ و ۲۳۰V- ۲A) Dry Contact (برای انتقال شرایط عملکرد باتری به راه دور و همچنین ذخیره و انتقال شرایط کاری گذشته می‌باشند.

قابل به ذکر است که این ماژولهای جدید مجهز به سیستم (Battery Management System) می‌باشد که برای کنترل شرایط حرارتی، مانیتورینگ و تشخیص مشکلات احتمالی مورد استفاده قرار میگیرد.
 
 
باتری‌های نمکی (نیکل - سدیم کلراید) 
 
 
 
منبع: وبلاگ کوچکسرایی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار