کد خبر: ۲۳۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
پیک مصرف برق کشور امروز دوشنبه دوازدهم تیرماه ۹۶ با ثبت ۵۳۱۹۷ مگاوات رکورد جدیدی زد و برای اولین بار در طول تاریخ صنعت برق به این میزان رسید. تا به امروز حداکثر مصرف برق ایران در تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۵ با مقدار ۵۲۶۹۲ مگاوات ثبت شده بود. با وجود دستورالعمل‌های مختلف مبنی بر کاهش مصرف برق و طرح‌های تشویقی مختلف، شرایط این روزهای صنعت برق برای تامین این میزان بار، سخت و دشوار بوده و کل صنعت برق در گرمای طاقت فرسا در حالت آماده باش قرار گرفته اند.
رکود تاریخ مصرف برق ایران شکست/ آماده باش صنعت برق در گرمای طاقت فرسای تابستان
سرویس صنعت برق نیوز: با افزایش دما در کشور طی چند روز گذشته شاهد ثبت رکودهای جدیدی در صنعت برق بودیم، این در حالی است که امروز ۱۲ تیرماه ۹۶ در ساعت۴۵: ۱۴  بالاخره رکود تاریخ مصرف برق در کشور شکست و به میزان ۵۳ هزارو ۱۹۷ مگاوات رسید.

این سیر صعودی مصرف برق در کشور تدابیر هوشمندانه‌ای را از صنعت برق می‌طلبد چرا که بر اساس گزارشات هواشناسی با افزایش دما طی روزهای آتی روبه رو خواهیم شد.

پیک مصرف برق امروز در مقایسه با روز مشابه سال قبل ۲۱۷۲ مگاوات افرایش داشته است و پیش بینی می‌شود تا چند روز آتی به بیش از ۵۵ هزار مگاوات برسد.

این در حالی است که مصرف برق امروز در مقایسه با روز قبل ۷۲۴ مگاوات افزایش داشته است. لازم به ذکر است که در این روز کل مبادلات برق ۱ هزارو ۸۵۵ گزارش شد که از این میزان سهم صادرات ۱ هزارو ۳۱۳ و سهم واردات ۵۴۲ مگاوات بوده است. علاوه بر این ذخیره نیروگاهی در این روز معادل دو هزارو ۱۷۵ مگاوات گزارش شد.

روزهای آتی رکوردهای جدیدی از مصرف برق در کشور ثبت خواهد شد. بررسی میزان مصرف برق سالانه کشور نشان می‌دهد بالاترین مصرف برق ایران اغلب در بازه روزهای پایانی تا نیمه اول مردادماه رخ می‌دهد.

سال گذشته نیز پیک برق ایران در تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۵ و در ساعت۵۰: ۱۴  رخ داده بود که امروز این رکورد شکسته شد.

با وجود دستورالعمل‌های مختلف دولتی و غیردولتی مبنی بر کاهش مصرف برق و همچنین طرح‌های تشویقی مختلف، شرایط این روزهای صنعت برق برای تامین این میزان باز سخت و دشوار بوده و کل صنعت برق در گرمای طاقت فرسا در حالت آماده باش قرار گرفته اند تا برق کشور با کمترین مشکل ممکن تامین گردد.

با این وجود فشار ناشی از کمبود تولید و افزایش مصرف برق که رشد متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته است باعث شده تا تمامی ارگان‌های مرتبط با صنعت برق از تمام طرفیت خود برای کاهش مصرف برق استفاده نموده و حاشیه امنی برای تامین پایدار برق شبکه ایجاد نمایند.

گفتنی است گرما راندمان تجهیزات و شبکه را هم تا حدودی کاهش داده و خیلی از خاموشی‌های رخ داده در سراسر کشور ناشی از ذوب شدن تجهیزات برقی و سیم و کابل‌ها و... بر اثر گرمای زیاد تابستان و مصرف بالای برق است. تلفات شبکه برق این روز‌ها بیش از پیش شده و گرمای ایجاد شده باعث بروز اختلالاتی در شبکه شده است.

با این وجود همچنان سایه خاموشی بر کشور وجود دارد و در صورت عدم مهار این میران مصرف، شبکه مجبور به بارزدایی خواهد شد تا بهره برداری از شبکه در شرایط امنی صورت گیرد در غیر اینصورت با کوچکترین مشکلی خطر روز خاموشی‌های گسترده‌تر وجود خواهد داشت.
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
1
2
فدای سر کسانی که شرکت های توزیع را فراموش کرده اند
پاسخ ها
مهندس برق
| Iran (Islamic Republic of)
یک توزیعچی برق نباید عامیانه نظر دهد بلکه با امار و ارقام پاسخگو باشد...کسی توزیع رو فراموش نکرده بلکه وقتی باین شرکتها بخشنامه رعایت استانداردها و دستورالعمل ها در دهه 80 ابلاغ میشد ،اجراش میکردن..!؟! اونوقتا که مشکل مالی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
2
0
با این وضعیت میخوان بخش فوق توزیع رو ضربتی به توزیع واگذار کنن و طبق اخبار کاملا موثق اینکار تا قبل از پایان همین دولت یعنی در پیک بار شبکه انجام خواهد شد.
وطندوس و مهندس برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
2
53681mwبود دیروز 13تیرماه...در حالیکه کشور یک و نیم میلیاردی هندوستان پیک بار150000مگاواتی رو تجربه میکرد با جمعیت 19 برابری ایران!!ارزانی عجیبه برق و نبودن نقدینگی برا پرداخت حقوقا!!فاتحه مع الصلوات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
با شعار دادن نمیشه برق تولید کرد کشور در حال پیشرفته و سال های بعد کمبود به مراتب از این بیشتر خواهد بود وقتش شده بفکر چاره باشیم
بهینه سازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
درمان این درد فقط بهینه سازی مصرف است
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
1
شرکت های توزیع بجای اجرای صحیح برنامه پیک سایی به عدد سازی روی آورده اند.
... مالی سنگینی هم در پرداخت پاداش همکاری صنایع و .. اتفاق می افتد. برای مشترکی که دارای تجاوز از قدرت قراردادی و قدرت مجاز است پاداش همکاری چند صد میلیونی پرداخت میشود.
بجای کنترل بار مشترکین هم به بهانه تعمیرات شبکه ، خاموشی اعمال میگردد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار