کد خبر: ۲۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
اولین جلسه هم اندیشی در خصوص تشکیل دبیرخانه مقاوم سازی پایه‌های بتنی با حضور مدیر عامل، معاون مهندسی و نظارت و جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس در محل سالن جلسات شرکت تشکیل شد.
به گزارش برق نیوز، اولین جلسه هم اندیشی در خصوص تشکیل دبیرخانه مقاوم سازی پایه‌های بتنی با حضور مدیرعامل، معاون مهندسی و نظارت و جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس در محل سالن جلسات شرکت تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا  شهبا؛ مدیرعامل با اشاره به پیشینه و قدمت صنعت برق در کرمان گفت: پایه‌های نصب شده در شهر کرمان بعضاً مربوط به سال ۱۳۴۵ بوده که با توجه مشکلات ناشی از فرسودگی و خوردگی نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ شرکت توانیر تیرهای چدن نشکن به عنوان پایلوت در کرمان اجرا شده که خوشبختانه مورد استقبال واقع شده است.

وی همچنین تعداد پایه‌های فشارمتوسط درحوزه عملیاتی شرکت بالغ بر ۱۵۰ هزار اصله و پایه‌های فشار ضعیف را بالغ بر ۲۳۰ هزار اصله ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۴۰ درصد سالم و ۶۰ درصد باقیمانده نیاز به مقاوم سازی دارند.

در این جلسه محمدرضا عرب زاده؛ معاون مهندسی و نظارت نیز در سخنانی گفت: یکی از اقدامات کلیدی در مجموعه عملیاتی برق شمال اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های برق و اجرای طرح مقاوم سازی پایه‌های فرسوده است.

وی با اشاره به طرح پایلوت استفاده از پایه‌های چدن نشکن به جای تیرهای فرسوده برای اولین بار در کرمان گفت: به منظور اصلاح و بهینه سازی تیرهای فرسوده برق حوزه عملیاتی شمال پس از مطالعات میدانی توسط شرکت مشاور و ارائه طرح پیشنهادی با درنظرگرفتن وضعیت خورندگی خاک و زلزله خیز بودن کرمان با موافقت و حمایت معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر کار بهسازی و مقاوم سازی تیرهای فرسوده آغاز شد.

عرب زاده از عقد تفاهم نامه مقاوم سازی تیرهای فرسوده با توانیر خبرداد و گفت: درقالب این تفاهم نامه حدود ۷۸ پایه تقویت و ۵۰۰ پایه نیز تعویض شده است.

وی همچنین از تشکیل کارگروه تخصصی دبیرخانه با حضور اعضاء هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد وگفت: با تشکیل دبیرخانه مقاوم سازی در صنعت برق و کارگروه‌های علمی و فنی امیدواریم که بتوانیم در کشور با مقاوم سازی پایه‌های فرسوده شاهد افزایش قابلیت اطمینان شبکه بوده و از بروز حوادث جلوگیری کنیم.

وی علت فرسایش پایه‌های بتنی را وجود یون کلر درخاک ذکر کرد و افزود: این عامل مخرب موجب خورندگی پایه‌های سیمانی است.

 عرب زاده یکی از راه‌های مقاوم سازی پایه‌های فرسوده را استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی اطراف پایه ها‌ی برق عنوان کرد و گفت: لوله‌های چدن نشکن که به عنوان جایگزین پایه‌های فرسوده مورد استفاده قرارمی گیرد دارای وزن پایین، استحکام بالا، مقاوم به شرایط جوی مانند طوفان و سیل است که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیز است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار