کد خبر: ۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶
وظیفه و هدف از تعبیه حفاظت‌های ایمنی در منبع تغذیه، جلوگیری از آسیب رسانی منبع تغذیه به سخت افزار در شرایط خاص می‌باشد. چرا که این حفاظت‌ها، در موارد اضطراری و غیر طبیعی که به هر دلیلی ممکن است برای یک منبع تغذیه به وجود بیاید، با عملکرد سریع خود می‌توانند مانع از آسیب سخت افزار شما گردند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: تعبیه حفاظت‌های ایمنی در ورودی و خروجی منبع تغذیه الزامی است.
وظیفه و هدف از تعبیه حفاظت‌های ایمنی در منبع تغذیه، جلوگیری از آسیب رسانی منبع تغذیه به سخت افزار در شرایط خاص می‌باشد. چرا که این حفاظت‌ها، در موارد اضطراری و غیر طبیعی که به هر دلیلی ممکن است برای یک منبع تغذیه به وجود بیاید، با عملکرد سریع خود می‌توانند مانع از آسیب سخت افزار شما گردند. برخی از این حفاظت‌ها در ذیل آمده است:
 
SCP: در صورت به وجود آمدن اتصال کوتاه درهر یک از شاخه‌های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. (Short Circuit Protection)
OPP / OLP: در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت افزایش بارمصرفی خارج ازتوان کلی و حداکثر، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. (Over Power/Load Protection)
OVP: در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت افزایش ولتاژ در هر یک ازشاخه‌های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکارخاموش شود. (Over Voltage Protection)
UVP: درحدود تعیین شده در استاندارد، درصورت کاهش ولتاژ ورودی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. (Under Voltage Protection)
OCP: در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت اضافه بار خارج از توان معین، بر روی هر یک از شاخه‌های خروجی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. (Over Current Protection)
OTP: در حدود تعیین شده در استاندارد، در صورت اختلال در خنک شوندگی منبع تغذیه و یا افزایش خارج از محدوده حرارت داخلی، منبع تغذیه به صورت خودکار خاموش شود. (Over Temperature Protection)
 
منبع:وبلاگ  کوچکسرایی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار