کد خبر: ۲۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶
استفاده غیرمجاز از انشعابات انرژی الکتریکی، پارگی شبکه‌ها و درپی آن ضعف ولتاژ و خاموشی‌های متعدد ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه از مهم‌ترین مشکلاتی است که مشترکان برق غرب مازندران با آن مواجه هستند که با جایگزینی کابل‌های خود نگهدار این مشکلات حل خواهد شد.
به گزارش برق نیوز، کارشناسان شرکت توانیر اعتقاد دارند در مناطقی از شهر‌ها با توجه به وجود بافت‌های شهری فرسوده، معابرکم عرض و غیراستاندارد، نبود حریم و فضای کافی برای عبور سیم‌های هوایی، صخره‌ای بودن مسیر برای کابل کشی زمینی و نبود امکانات، تجهیزات و ماشین آلات در حوزه‌های روستایی و کوهستانی استفاده از انواع هادی‌های روکش دار بویژه کابل‌های خود نگهدار می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده و اثربخش باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران  گفت: امسال حدود ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوط به کاهش تلفات انرژی برای خریداری حدود ۳۴۰ کیلومتر کابل خودنگهدار هزینه شده است.

کیوان فرح زاد، طول شبکه‌های برق موجود در این منطقه را حدود ۶۳۵ کیلومتر اعلام و افزود: سال گذشته نیز با صرف مبالغی اعتبار حدود ۱۶۱ کیلومتر شبکه‌های فرسوده اصلاح و کابل خودنگهدار جایگزین آن شد.

وی ادامه داد: سال جاری نیز سعی می‌شود از کابل‌های خود نگهدار برای اصلاح و نوسازی حدود ۳۴۰ کیلومتر دیگر از شبکه‌های فرسوده استفاده شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت: نکته مهم‌تر آنکه تمامی مدیران هشتگانه شرکت توزیع برق شهرستان‌های زیر پوشش این شرکت ملزم شده اند تا در اجرای این طرح یعنی تبدیل شبکه‌های فرسوده به کابل‌های خودنگهدار عزم جدی تری داشته باشند.

فرح زاد، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرائط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه، کاهش هزینه شاخه زنی و خطر آتش سوزی در مناطق مشجر، جلوگیری از تخریب محیط زیست و مرگ حیوانات، آزادی عمل بیشتر در طراحی خطوط به دلیل کاهش فاصله حریم کابلهای خود نگهدار، پیشگیری و کاهش سرقت و انشعابات غیرمجاز سیم را از مهم‌ترین مزیت‌های کابل خودنگهدار در این مناطق برشمرد.

طبق آمارهای منابع رسمی، میران خسارت‌های سالانه ناشی از انشعابات غیرمجاز برق از سوی برخی از افراد در غرب مازندران حدود ۲۰۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

تاکنون بنا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران، دستکم ۱۰ هزار انشعاب غیر مجاز برق در این مناطق شناسایی شده اند به گونه‌ای که در پی وقوع چنین تخلفاتی هرسال حدود ۲۰ درصد تلفات ناشی از هدر رفت انرژی ثبت می‌شود.

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به ۵۲۴ هزار مشترک در قالب هشت شهرستان شامل هزار و ۲۵۱ روستا و ۳۱ شهر خدمات ارائه می‌دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار