کد خبر: ۲۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تمرکز براجرای سیاست‌ها برای مدیریت مصرف برق، افزیش امنیت انرژی و پایداری اقتصادی در صنعت برق را تضمین می‌کند.
تاکید حقی فام بر مدیریت مصرف برق


به گزارش برق نیوز،   محمودرضا حقی فام در دومین کنفرانس تجارب برتر در بخش اداری، یزد را الگویی برای مدیریت مصرف برق در سطح کشور توصیف کرد و اذعان داشت: مدیریت مصرف یک انتخاب برای کشور نیست بلکه یک ضرورت است و تمرکز ملی بر اجرای آن، امنیت تامین انرژی و پایداری اقتصادی کشور و صنعت برق را تضمین می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت برق، این مسیر را با قدرت و علم روز توسعه خواهد داد، افزایش راندمان مصارف الکتریکی را بسیار مهم خواند و افزود: این وظیفه خطیر فقط به عهده صنعت برق نیست و دیگر وزارت خانه‌ها اعم از وزارت مسکن، نظام مهندسی، شهرداری‌ها در خصوص صنعت ساختمان، وزارت صنایع در حوزه ساخت وسایل و تجهیزات برقی، وزارت بازرگانی در واردات تجهیزات با راندمان بالا وغیرو در این رابطه مسئولیت‌های سنگینی دارند.
 
این مسئول با اشاره به این موضوع که صنعت برق با توجه به محدودیت گسترده مالی و حجم کم سرمایه گذاری در بخش انتقال، تولید و توزیع، بدون اعمال سیاستهای مدیریت مصرف امکان گذر از پیک بار را ندارد خاطر نشان کرد:با توجه گاز سوز بودن بخش عمده از نیروگاه‌های کشور، مدیریت مصرف برق می‌تواند نگرانی‌های تامین گاز در صنعت برق را مرتفع نماید.
 
این مسئول با بیان اینکه در سی تیرماه پارسال ۵۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات پیک کشور را شاهد بوده ایم و در حال حاضر پیک بار ۱۰۰۰ مگاوات بیشتر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: به فرض ایده ال بودن شرایط نیروگاههای موجود بیشتر از ۵۴ هزار ۵۰۰ مگاوات بیشتر نمی‌توان از ظرفیت نیروگاهی کشور استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه پیک بار نسبت به منحنی مصرف افزایش چشمگیری داشته، متذکر شد: این عامل باعث فشار بر اقتصاد برق و صرف هزاران میلیارد تومان در تولید، انتقال و توزیع شده است.
 
حقی فام مدیریت مصرف را به عنوان یک پیوست بسیارمهم در مدیریت کشور و آن را عاملی برای افزایش امنیت انرژی و اقتصاد کشوربرشمرد.
 
وی با بیان نقش مهم اقتصادی مدیریت مصرف تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بهای قبض مشترکین برق در کشور از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار تومان بوده و این ارزان بودن قیمت برق در آینده محدودیت‌های مالی شدیدی را برای وزارت نیرو ایجاد خواهد کرد. این مسئوول با اشاره به رده دهم و یازدهمی کشور از لحاظ آلایندگی در جهان، مدیریت مصرف را مهم‌ترین شیوه برای کاهش الایندگی بیان کرد.
 
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ابراز نگرانی کرد: درحال حاضر برخی از پست‌های شاخص برق کشور با استفاده از ظرفیت ۹۵ درصد از توان پست به وضعیت قرمز رسیده و این درحالی است که اگر ۷۰ درصد از ظرفیت یک پست مورد استفاده قرار گیرد به آن وضعیت بحرانی اطلاق می‌شود.
 
 محمدرضا صحتی نیز در سخنانی گفت: استان یزد پایدارترین شبکه برق کشور را دارد و با شبکه‌های برق سراسری در استان‌های اصفهان، کرمان و خراسان مرتبط است.
 
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مصرف برق استان در حوزه صنعت است، افزود: بر همین استان پیک بار مصرف برق استان یزد تاکنون با ۲۰ درصد افزایش به ۸۰۰ مگاوات در بخش توزیع رسیده است.
 
مدیرعامل توزیع برق استان یزد قدرت نصب شده نیروگاهی استان را ۲ هزار مگاوات اعلام و اضافه کرد: مجموع و حداکثر مصرف برق استان یکهزار و ۴۸۰ مگاوات است و مازاد تولید وارد شبکه سراسری می‌شود.
 
صحتی یادآور شد: یزد از نظر خاموشی نیز کمترین میزان را در کشور دارد به گونه‌ای که متوسط خاموشی برق در ایران ۸۰۰ دقیقه اعلام شده ولی در استان یزد ۸۸ دقیقه و بیش از یک نهم کشوری است.
 
وی در عین حال بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور و استان یزد تاکید کرد و گفت: متوسط مصرف برق خانگی در جهان ۹۰۰ کیلووات در ساعت، ایران ۲ هزار و ۸۰۰ کیلووات در ساعت و در یزد یکهزار و ۸۰۰ کیلووات یعنی نصف حدود ۲ سوم ایران و البته ۲ برابر مصرف است. این مسئول خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف می‌توانیم در آینده شاهد کاهش بیشتر مصرف برق با همکاری تمامی مشترکان بویژه صنایع و ادارات باشیم.
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
1
صحبتی کنی باید به آمار و ارقام و واحدها مسلط شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
2
وقتی برنامه ریزی و مدیریت درستی در کار نباشد درپیک شبکه باید شهر به شهر و کوچه به کوچه برای کاهش بار سفر کرد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
5
وقتی دفتر مدیریت مصرف در گرو یک عده ضعیف باشد و بهره برداری هم به یک فوق لیسانس شبانه وصل باشد نتیجه همین می شه. بنابراین حقی فام درست می گه که باید ساختار اصلاح بشه تا مصرف هم اصلاح بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اول یکی باید ایشون را توجیه کند..... دفاتری که گفتید زیر نظر ایشان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
4
به نظرم توانیر بهتره یک مسابقه محله برای کاهش پیک و مصرف مردم راه بندازه! از این آمار دادنهای بی فایده و مقالات بی فایده تر خیلی بهتره....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
3
اساتید یک درصد جهانی کم نداریم. یکی دوتا مقالشون در مدیریت مصرف کاربردی بود الان مشکلاتمون خیلی کمتر بود. مقاله های حجمی...
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
2
الان باید دولت بره خدا را شکر کنه که صنایع با نصف ظرفیت کار می کردند وگرنه برنامه خاموشی مستمر داشتیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار