کد خبر: ۲۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
وزیر نیرو به همراه جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی به منظور آشنایی از آخرین وضعیت روند پیشرفت فیزیکی نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۶۰ مگاواتی غرب مازندران از این طرح ملی در شهرستان نوشهر بازدید کرد.
به گزارش برق نیوز، حمید چیت چیان در جریان بازدید از این نیروگاه در حال ساخت گفت: کارساخت این نیروگاه خوشبختانه با شتاب در حال انجام است و به مرحله قابل توجهی پیش رفته است.
 
وزیر نیرو با قدردانی از مسئولان دست اندرکار در فرآیند ساخت این نیروگاه، گفت: با اینکه در تابستان امسال نگرانی‌های فراوانی در برخی از استان‌ها مانند تهران، مازندران و خوزستان وجود داشت، ولی از سال گذشته تاکنون با اجرای طرح هایی بویژه در مازندران این دغدغه برطرف شد.
 
مهندس حمید چیت چیان، خاطر نشان کرد که واحد گازی این نیروگاه  تاپایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه برق یک خدمت بسیار گران قیمت است، افزود: اگر قیمت نفت را با تمام کشورهای همسایه مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که قیمت برق در ایران بسیار کمتر از این کشورهاست و مردم باید به سمت مدیریت مصرف انرژی بروند تا از این طریق هزینه را کاهش دهند.
 
وی با اشاره به اینکه برای تولید، انتقال و توزیع برق دولت هیچ کمکی به وزارت نیرو نمی‌کند، گفت: این امر بدان معناست که ما از منابع عمومی سهمی نداریم، از این رو صنعت برق باید با اتکا به درآمد خود اداره شود.
 
وزیر نیرو همچنین گفت که از سال گذشته تا تابستان امسال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان با بهره گیری از توان بخش خصوصی در تامین برق در مازندران سرمایه گذاری شده است.
 
چیت چیان افزود: مازندران از لحاظ تولید برق جزو استان هایی است که در لب ریسگ قرار داشت، اما با تدابیر و سرمایه گذاری که دراین حوزه صورت گرفت خوشبختانه به آسانی موفق شدیم از این بحران عبور کنیم. وزیر نیرو برای شتاب بخشی در روند فرآیند ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۶۰ مگاواتی غرب مازندران خواستار همکاری همه جانبه مسئولان دستگاه‌های ذیربط شد.
 
دراین بازدیداستاندارمازندران نیز گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع ساخت این نیروگاه، محدودیت‌های زیست محیطی در گذشته بوده است که خوشبختانه با پی گیری‌های به عمل آمده این مشکل هم برطرف شد.
 
ترربیع فلاح افزود: یکی از وعده‌های بسیار مهم دولت بهره گیری از توان بخش خصوصی با هدف سرمایه گذاری در اجرای برخی از طرح‌ها بود که خوشبختانه با توجه به بازدیدی که از این نیروگاه شد دیده می‌شود که سرمایه گذارآن به خوبی توانسته از عهده این کار بربیاند.
 
 یاسر گلزاری با اشاره به آنکه این طرح جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: بخش واحد توربین گازی این نیروگاه با ظرفیت تولید برق حدود ۳۱۰ مگاوات در اسفندماه سال جاری وارد مدار خواهد شد.
 
وی اظهارداشت: واحد بخش توربین بخار نیز که تکمیل کننده این نیروگاه است در اردیبهشت ماه سال ۹۸ با ظرفیت تولید برق به میزان ۱۶۰ مگاوات وارد مدار می‌شود.
 
نیروگاه سیکل ترکیبی غرب مازندران که ۴۶۰ مگاوات ظرفیت برای آن تعریف شده شامل ۲ واحد توربین گازی و توربین بخار تک محوره در قالب طرح ساخت، بهره برداری و مالکیت است که در زمینی به مساحت بیش از هشت هکتار در شهرستان نوشهر درحال ساخت است.
 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار