کد خبر: ۲۳۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
طراحی به نام آندره بروسل، با استفاده از یک لنز کروی بزرگ و قرار دادن صحیح آن در معرض تابش نور آفتاب، توانسته ژنراتوری بسیار جالب بسازد که بازده آن حدودا ۳۵ درصد بیشتر از پنل های فوتو ولتایک (تولید کننده نیرو از نور) استاندارد است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: یک معمار آلمانی به نام آندره بروسل مدعی است که یک راه حلی برای تولید برق بیشتر از خورشید با استفاده از آب حتی در طول شب و در مناطق کم نور دارد. شرکت این مهندس یک نمونه اولیه از این ژنراتور کروی به نام بتا ری ساخته است.
 
این ژنراتور ترکیبی خواهد بود از هندسه کروی و سیستم ردیابی دو محوره که باعث می‌شود در یک سطح بسیار کوچک دوبرابر پنل‌های خورشیدی معمولی بازدهی داشته باشند. طراحی‌های جدید این محصول با چرخش کامل و مناسب برای استفاده در سطوح شیب دار، دیوار ساختمان‌ها و هرجایی که به آسمان دسترسی و یا دید داشته باشد خواهد بود. اون حتی میتونه راه حلی برای شارژ ماشین‌های الکتریکی باشه.
 
نمونه جدید با یک جمع کننده ترکیبی برای جمع کردن برق روزانه و انرژی گرمایی در یک زمان خواهد بود و همچنین سطح سلول سلیکون ۲۵ % در توان یکسان کاهش خواهد داشت و این به این دلیل است که توپ از یک لنز با نقطه فوکس متمرکز‌تر استفاده خواهد کرد و این در نوع ترکیبی در سطح بازدهی نزدیک ۵۷ % عمل خواهد کرد. در شب لنز توپ میتواند به سادگی با استفاده از چند LED به یک لامپ با قدرت بالا تبدیل شود و اطراف خود را روشن نماید. این ژنراتور خورشیدی میتواند شبکه شود و همچنین برای تامین برق و حرارت مورد نیاز ساختمان مثلا آب گرم کن مورد استفاده قرار گیرد.
 
نحوه کار این ژنراتور خورشیدی در تصاویر نشان داده شده اند:
 
ژنراتور‌های خورشیدی نوع کروی

 
 
سیستم جمع کننده انرژی این ژنراتور میتواند انرژی را در طول شب و حتی از ماه جمع آوری کند. جمع کننده این نوع ژنراتور در شکل زیر نمایش داده شده است.
 
ژنراتور‌های خورشیدی نوع کروی

 

همچنین در شکل زیر میتوانید یک نمای کلی از ژنراتور برق خورشیدی نوع کروی را در شب مشاهده نمایید.

 
ژنراتور‌های خورشیدی نوع کروی

 
منبع: سایت g-m-u.ir
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار