کد خبر: ۲۳۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
نقش اصلی کلید‌ها در پی بروز عیب در شبکه ظاهر می‌گردد. چنانچه با بروز عیب و ضرورت قطع اتوماتیک خط، کلید خط به عللی عمل نکرده و یا موفق به قطع جریان عیب نگردد، شبکه با خاموشی موضعی مواجه می‌گردد. ولی در صورتی که به عللی خاموش کامل باشد این خاموشی توأم با صدمات و خسارات جبران ناپذیر خواهد بود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:  کلید‌ها در شرایط کار عادی شبکه و در هنگام وصل بودن، نقش مهمی در تأمین انرژی مصرف کننده‌ها به عهده ندارند. نقش اصلی آن‌ها تنها در هنگام بروز عیب ظاهر می‌گردد. در هنگام بروز عیب که قطع و یا وصل فوری آن‌ها ضروری است، باید با صدور فرمان به طور اتوماتیک و با اطمینان کافی عمل نمایند. اختلاف عمده کلید‌ها با سایر تجهیزات شبکه از همین جا ناشی می‌گردد، در حالی که کلید در شرایط عادی ممکن است برای مدت طولانی مورد استفاده واقع نگردد، قطع و وصل آن در لحظه بروز می‌بایست با اطمینان کامل انجام شود. بدین ترتیب کلیدهای قدرت تجهیزاتی کاملاً استثنایی از شبکه می‌باشند که می‌بایست از قابلیت اطمینان فوق العاده برخوردار بوده و احتمال بروز عیب در آن‌ها و مکانیزم کار آن‌ها حداقل باشد.

هر گونه عیب الکتریکی در شبکه و تجهیزات فشار قوی نظیر ژنراتورها، ترانسفورماتور‌ها و ... به صورت انواع مختلف اتصالی ظاهر می‌گردد. رله‌های حفاظتی پیش بینی شده بروز عیب را در شبکه احساس کرده و فرمان قطع را به کلید قدرت تعیین شده اعلام می‌دارند. با قطع کلید، قسمت معیوب و صدمه دیده که عیب در آن روی داده است از قسمتهای سالم شبکه جدا می‌گردد. بروز عیب در شبکه امری عادی بوده و قابل پیش بینی نمی‌باشد به طوری که هیچگاه نمی‌توان به طور کامل و صد در صد از بروز آن جلوگیری نمود و تن‌ها می‌توان با قطع سریع و به موقع کلید‌ها از ادامه عیب و اثرات مخرب آن در شبکه جلوگیری نمود و خسارات و صدمات ناشی از عیب را به حداقل کاهش داد. از آن چه گفته شد، اهمیت و نقش کلیدهای قدرت در شبکه و در هنگام بروز عیب و اتصالی‌های مختلف آشکار می‌گردد.

قطع و وصل کلید‌ها در هنگام بروز عیب و به طور اتوماتیک، پیش از قطع و وصل دستی آن‌ها اهمیت دارد. در هنگام بروز عیب، جریان خطایی که از کلید می‌گذرد تا چندین کیلوآمپر رسیده و بسیار بیش از جریان عبور کرده از کلید در هنگام قطع و وصل دستی کلید می‌باشد؛ لذا قطع و وصل کلید در هنگام بروز عیب با دشواری بیشتری صورت گرفته و در شرایط سنگین مربوط به عبور جریان عیب انجام می‌گردد.
 
 
متن کامل مقاله رامی توانید از لینک زیر دانلود نمایید.
 
 
 
حجم : 3.79 مگابایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار