کد خبر: ۲۳۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
دبیر کارگروه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت برق منطقه‌ای یزد پروژه‌ها و برنامه‌های این شرکت را در زمینه اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۶ تشریح کرد.
به گزارش برق نیوز، محمدحسین عبدالهی معاون هماهنگی و دبیر کارگروه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ به‌نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و همچنین ابلاغ برش استانی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی صنعت برق از طرف شرکت توانیر، پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد در چهارچوب بسته رونق تولید و اشتغال و هم‌راستا با سند توسعه انرژی استان و بحث اقتصاد مقاومتی تدوین‌شده است.

وی محدودیت منابع و افزایش متقاضیان برق را از مسائل پیش روی صنعت برق استان برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی برای مشارکت بخش خصوصی و جلب سرمایه‌گذاران در ایجاد زیرساخت برق، به‌عنوان صنعت پایه صورت گرفته است.

عبدالهی افزایش راندمان نیروگاه‌ها، کاهش تلفات توزیع و انتقال و بهینه‌سازی مصرف انرژی برق را از اهداف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی صنعت برق استان عنوان کرد و گفت: در راستای تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جدید، پروژه تکمیل و راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه تابان یزد با قدرت ۱۶۰ مگاوات توسط بخش خصوصی و پروژه مدیا به‌منظور افزایش راندمان ۲ واحد گازی نیروگاه حرارتی یزد به میزان ۳۰ مگاوات توسط شرکت تولید برق یزد در حال اجرا است.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای استان همچنین با تاکید بر نقش مؤثر نیروگاه‌های تولید پراکنده در جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی، گفت: احداث و بهره‌برداری از واحدهای تولید هم‌زمان برق و حرارت (CHP) نیز ازجمله پروژه‌هایی است که توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای دستیابی به حداکثر بهره‌وری انرژی اجرا خواهد شد و اولین واحد CHP تولید پراکنده نیز اخیراً به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به این‌که استان یزد ازجمله استان‌هایی است که کمترین تلفات برق در بخش فوق توزیع، انتقال و توزیع را دارد؛ تصریح کرد: افزایش تولید، استقرار واحدهای نیروگاهی کوچک و پراکنده، صدور مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بافق برای بخش خصوصی، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت شهید سامعی، نصب کنتورهای هوشمند (فهام) و سایر اقدامات اصلاحی انجام‌شده و در دست اجرا در این راستا بوده است.

وی همچنین احداث و بهره‌برداری از ۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان سال ۹۶ و اقدامات لازم برای احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی با توان تولید ۱۵۰ مگاوات توسط بخش خصوصی را از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد در بحث تولید انرژی‌های پاک (خورشیدی) دانست.

عبداللهی بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف را از اقدامات سال گذشته ذکر و ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۶ با تداوم اجرای طرح‌های ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات و تغییر ساعت پیک و تعریف پروژه‌هایی در مرکز پژوهش‌های خورشیدی و تدوین برنامه‌ها در زمینه مدیریت مصرف انرژی، بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه برق اجرایی شود.

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان با اشاره به تدوین سند توسعه انرژی استان منطبق با بسته تولید و اشتغال در چهارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی و حاکمیتی بودن شبکه‌های انتقال لازم است نسبت به بازتفسیر این اصل و روشن نمودن مفهوم شبکه‌های اصلی انتقال برای فراهم شدن امکان حضور بخش خصوصی اقدام شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار