کد خبر: ۲۳۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
درراستای تحقق اهداف صنعت برق کشور و به منظور تامین برق پایدار و اجرای طرح حمایتی تولید برق توسط بخش خصوصی، یک دستگاه مولد مقیاس کوچک به ظرفیت ۲ مگاولت آمپر در شهرستان اقلید استان فارس با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش برق نیوز، طرح تولید پراکنده و انرژی‌های نو در صنعت برق کشور بمنظور توسعه و افزایش سهم تولید برق کشور بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پیشرفتهای صورت گرفته در تکنولوژی‌های تولید پراکنده و بکارگیری آن‌ها در سطح شبکه‌های توزیع، فرصتی را برای بهره مندی از مزایای بکارگیری این منابع در جهت بهبود بهره برداری از شبکه‌های توزیع را فراهم ساخته است.

حمزه روغنیان معاون برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت با بیان این مطلب که طرح تولید برق توسط بخش خصوصی توسط مسئولین صنعت برق کشوربا حمایت و به شدت دنبال می‌شود اظهار داشت: به منظور تامین برق مشترکین، پدافند غیر عامل و اجرای برنامه‌های کلان مدیریت مصرف، طرح اجرای نیروگاه ها‌ی مولد مقیاس کوچک توسط صنعت برق کشور حمایت و به شدت دنبال می‌شود لذا برق فارس نیز در این راستا تلاش نموده است تا سرمایه‌های بخش خصوصی در این زمینه را جهت نصب و راه اندازی اینگونه مولد‌ها هدایت کند.

روغنیان به ظرفیت نیروگاه ۲ مگاواتی شهرک صنعتی اقلید اشاره کرد و افزود: تا کنون این هفتمین نیروگاهی است که سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام و عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است، تجهیزات نصب شده در این نیروگاه شامل یک مولد گازی به ظرفیت نامی ۲ مگاوات می‌باشد که توسط شرکت MTU آلمان و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال ساخته شده است.


معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق فارس در ادامه گفت: این مولد  در محل شهرک صنعتی اقلید نصب و بهره برداری از آن آغاز شده است که کلیه هزینه‌های این نیروگاه شامل طراحی، خرید و احداث توسط سرمایه گذارپرداخت گردیده ودر نهایت تولید این نیروگاه به شبکه برق کشور تزریق می‌شود

روغنیان در ادامه سخنان خود به مزایا و سود دهی ناشی از منابع تولید پراکنده اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: کاهش تلفات، بهبود ولتاژ، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، از جمله مزایای تولید پراکنده می‌باشد.


وی در ادامه افزود: در شبکه‌های توزیع، به خصوص شبکه توزیع برق ایران، با توجه به نامناسب بودن سطح ولتاژ و اتلاف بالای انرژی، جایابی بهینه منابع تولید پراکنده جهت رسیدن به اهداف مورد نظر امری ضروری بنظرمی رسد.

روغنیان در پایان از تلاش برق فارس درراستای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهاررضایت کرد و یاد آور شد: تا کنون بیش از ۵۲ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک گازی در استان فارس به بهره برداری رسیده است و در ماههای آینده نیز شاهد بهره برداری ۱۲ مگاوات برق در جزیره خارک، هشت مگاوات در شهرستان خرمبید و هشت مگاوات، در شهرک صنعتی شیراز خواهیم بود.

گزارش ارسالی حاکی از این است که وزارت نیرو بمنظور حمایت و جذب سرمایه گذار، با عقد قراردادخرید تضمینی برق، خرید انرژی تولید شده از سرمایه گذار را به مدت پنج سال تضمین می‌کند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار