کد خبر: ۲۳۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
در بهار امسال، شاخص تولید انرژی نیروگاه شهید رجایی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش برق نیوز، رئیس گروه برنامه ریزی نیروگاه در تشریح علت رشد شاخص تولید در بهار امسال گفت: میزان تولید برق نیروگاه در بهار امسال با ۳۲۰۱ گیگاوات ساعت انرژی، نسبت به ۳ ماهه‌ی نخست سال ۹۵ با تولید ۳۰۶۴ گیگاوات ساعت انرژی، ۵ درصد رشد داشته است که در این خصوص می‌توان گفت، مهم‌ترین علت رشد شاخص تولید برق در ابتدای سال جاری، مدیریت برنامه‌های تعمیراتی با هدف کاهش مدت زمان فعالیت‌های تعمیرات نسبت به سال گذشته، است.

محمد روشنفکر در ادامه به میزان کاهش آب مصرفی نیروگاه اشاره کرد و افزود: میزان آب مصرفی واحدها، از دیگر شاخص‌های مهم تولید در نیروگاه است که با رعایت الگوی صحیح مصرف و تداوم اجرای طرح‌های بازیافت آب و هدایت آن به چرخه‌ی تولید، مصرف آب در بهار امسال با ۸۹ لیتر به ازای هر مگاوات ساعت انرژی نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۵، حدود ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس گروه برنامه ریزی در خصوص برنامه‌های تدوینی برای کمک به پایداری واحد‌ها در فصل تابستان گفت: با آغاز فصل گرما و تعهد نیروگاه‌ها به تولید برق پایدار برای تحویل به شبکه سراسری برق، کشیک فصل تابستان با توجه به ماهیت کاری معاونت‌ها و برای پایش بیشتر وضعیت واحدها، از اواسط خرداد تا نیمه شهریور، تدوین شده است که با اجرای این برنامه، ضریب اطمینان استمرار تولید واحد‌ها در فصل گرم تابستان افزایش می‌یابد.

محمد روشنفکر بیان داشت: برنامه ریزی و تصمیم گیری براساس گزارش‌های کاری حوزه‌های مختلف سازمان، نیازمند تدوین روش‌های خاصی است که به همین منظور در چند سال گذشته، با تدوین داشبوردهای مدیریتی، هر حوزه کاری اقدام به ارائه گزارش شاخص‌های عملکردی خود به سطوح بالاتر مدیریتی می‌نماید تا اخذ تصمیمات لازم از سوی مدیریت شرکت برای بهبود بهره وری و تحقق اهداف پیش بینی شده، میسر گردد که امسال با توجه به توسعه برنامه داشبوردهای مدیریتی در حوزه‌های مختلف، امیدواریم با اجرای صحیح برنامه‌های تدوینی، تابستان ایمن و به دور از شرایط اضطراری برای واحدهای سیزده گانه نیروگاه داشته باشیم.

رئیس گروه برنامه ریزی افزود: هر ساله با توجه به اهمیت پایداری شبکه سراسری برق به دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی، علاوه بر اقدامات لازم براساس مدیریت صحیح در حوزه‌های مختلف که با هدف بهبود عملکرد واحد‌ها و مصرف بهینه آب و انرژی انجام می‌گیرد، اقدامات لازم نیز در خصوص آمادگی برای آغاز فصل تعمیرات در پایان تابستان در حال انجام است.

محمد روشنفکر در ادامه افزود: برای کسب آمادگی حضور دوباره در تابستان سال آینده، برنامه ریزی دقیقی برای آغاز فعالیت‌های تعمیراتی واحدهای سیزده گانه در حال انجام است که شناسایی نیازهای تعمیراتی و تهیه فهرست شرح خدمات تعمیراتی به منظور اجرای مناقصه ها، انعقاد قرارداد‌ها و تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز، بخشی از این فعالیت‌ها است.

گفتنی است هرساله واحدهای نیروگاهی برای کسب آمادگی تولید در طول سال، به ویژه فصل گرم تابستان، فعالیت‌های تعمیراتی اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای را پشت سر می‌گذارند که این فعالیت‌ها از مهرماه، آغاز و تا پایان اردیبهشت، ادامه می‌یابد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار