کد خبر: ۲۳۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
یکی از مهم­ترین اهداف تجدیدساختار و خصوصی­سازی صنعت برق، ایجاد رقابت بین بنگاه‌ها به­ منظور افزایش بهره­ وری بوده است. در این محیط رقابتی جدید، فروشندگان برق تلاش می­کنند تا با اتخاذ بهترین راهبرد ممکن، در تولید انرژی الکتریکی مشارکت نموده، سودآوری خود را به حداکثر برسانند
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: یکی از مهم­ترین اهداف تجدیدساختار و خصوصی­سازی صنعت برق، ایجاد رقابت بین بنگاه‌ها به­منظور افزایش بهره­ وری بوده است. در این محیط رقابتی جدید، فروشندگان برق تلاش می­کنند تا با اتخاذ بهترین راهبرد ممکن، در تولید انرژی الکتریکی مشارکت نموده، سودآوری خود را به حداکثر برسانند. بر این اساس، بازار رقابتی برق را می­توان عرصه یک «بازی راهبردی» قلمداد کرد که در آن، شرکت­های تولید نیرو (نیروگاهها) ـ. به­مثابه بازیگران این بازی ـ. برای کسب حداکثر سود با یکدیگر رقابت می­کنند. در این مقاله تلاش می­شود تا ضمن ارائه مبانی نظریه بازی و مروری اجمالی بر ویژگی­های بازار رقابتی برق، نحوه استفاده مستقیم از روش «تعادل نَش» برای تحلیل رفتار راهبردی فروشندگان برق در بازی برتراند به ­صورت یک الگوریتم کاربردی بیان گردد. برای درک بهتر بازی راهبردی نیروگاه‌ها و مطالعه آثار و تبعات تصمیمات آنها، چند سناریوی مختلف روی یک سیستم آزمون معتبر شبیه­ سازی شده، درباره نتایج حاصله به­ تفصیل بحث می­شود.
 
نویسندگان: الهه احسانی، محمد مدرس یزدی، آرش احسانی
در ادامه می توانید متن کامل این مقاله را دریافت نمایید.
 
 
 
حجم:352 کیلوبایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار