کد خبر: ۲۳۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا عنوان کرده است که پروژه بزرگترین باتری جهان کمتر از ۱۰۰ روز به اجرا درخواهد آمد و احتمالا رایگان خواهد بود.
به گزارش برق نیوز،  کمپانی تسلا رسما اعلام کرده است که قصد ساخت بزرگترین باتری جهان جهت ذخیره ۱۰۰ مگاوات نیرو و تامین برق ۳۰ هزار خانه را در کشور استرالیا دارد.
 
پاوروال (یا همان دیوار قدرت) کمپانی تسلا در حال ورود به منازل هستند و یکی از جذاب‌ترین نقاط فروش آن‌ها، ذخیره انرژی و استفاده در مواقعیست که برق شهری قطع شده است.
 
این پروژه با استقبال فوق‌العاده‌ای در کشورهای پیشرفته همراه بوده است و بسیاری از مردم را از قطعی‌های بی‌شمار برق در روزهای گرم سال نجات داده است. حال این کمپانی برنامه ریزی‌های جاه طلبانه‌ای را کرده است تا در کشور استرالیا به ساخت بزرگترین باتری جهان بپردازد و برق خانه‌ها را در تابستان‌های جهنمی تامین کند.

در سپتامبر سال گذشته، یک طوفان ویران کننده در جنوب استرالیا شبکه برقی این بخش را به کلی مختل کرد و ۷ ٫  ۱میلیون ساکن را بدون برق گذاشت! طوفان دیگری در ماه سپتامبر باز هم باعث خاموشی برق شد و این درحالی بود که گرمای بی‌سابقه‌ای سراسر جهان را فراگرفته بود.
 
پس از آن، مسئولان دولتی استریالی رسما اعلام کردند که به دنبال تاسیس منابعی جهت تولید انرژی خورشیدی هستند و ساخت بزرگترین باتری جهان ایده‌ی خوبی برای عملی کردن این پروژه است.

اینک تسلا به ساخت این مولفه کلیدی که نسخه بزرگتری از سیستم ذخیره انرژی پاور پک این شرکت است، متعهد شده است. در واقع آن بزرگترین باتری لیتیون یونی تولید شده در جهان خواهد بود که قادر به ذخیره ۱۰۰ مگاوات و ارائه خروجی ۱۲۹ مگاوات ساعت است. سیستم پاور پک با اتکا به مزارع بادی Hornsdale که در نزدیکی جیمزتاون احداث خواهد شد انرژی مورد نیاز برای ۳۰ هزار منزل را در خود ذخیره خواهد کرد. انتظار می‌رود این سیستم بتواند باعث کاهش نیاز به برق شود، کمبود برق را جبران کند و ارائه بهترین خدمات به مردم شود.

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا عنوان کرده است که پروژه بزرگترین باتری جهان کمتر از ۱۰۰ روز به اجرا درخواهد آمد و احتمالا رایگان خواهد بود.
 
منبع: شبستر نیوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار