کد خبر: ۲۳۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
وزیر نیرو در دیدار با معاون سیاسی صدا و سیما گفت: به توجه روند روبه‌رشد مصرف آب و برق در سال جاری ما به یاری رسانه‌ها نیازمندیم تا مردم از طریق رسانه‌های گروهی با مشکلات و مشقات تولید آب و برق آشنا شوند. امسال با وجود پیش بینی 5 درصدی افزایش مصرف، بخش صنعت11.7 درصد افزایش مصرف داشت.مدیریت ۳ هزار مگاوات بار در تاریخ این صنعت بی سابقه است.
چیت چیان دست به دامن صدا و سیما شد/ در این شرایط به یاری رسانه ها نیازمندیم
سرویس صنعت برق نیوز:  وزیر نیرو گفت: ۶۵۰ مگاوات از ظرفیت موجود نیروگاهی برق بیشتری تولید کردیم، فعالیت روی مدیریت بار با همکاری بهره برداران بخشهای تولیدی ۳ هزار مگاوات مدیریت بار انجام شد که این در تاریخ صنعت بی سابقه است.

وزیر نیرو افزود: در کاهش تلفات همواره هدفگذاری کاهش یک درصدی تلفات شده بود که عملی نشد، اما در ۳ سال گذشته تلفات4.5 درصد کاهش یافت.

وی گفت: امسال با وجود پیش بینی 5 درصدی افزایش مصرف، بخش صنعت11.7 درصد افزایش مصرف داشت ضمن اینکه امسال با گرمای بی سابقه در شمال و جنوب کشور مواجه بودیم که منجر به افزایش مصرف شد.

وزیر نیرو افزود: موفقیت در پاسخگویی به افزایش مصرف فقط با 290 مگاوات خاموشی وبا پراکنش مناسب اقدام بزرگی بود.

وی گفت: روز چهارشنبه از نظر میزان مصرف برق در کشور به دلیل گرمای کم سابقه همزمان در شمال و جنوب؛ روزی استثنایی و بی سابقه بود.
 
همچنین در ادامه معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: ۱۰ درصد صرفه جویی، ۱۰ درصد پیک نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهد و این به مفهوم صرفه جویی در ایجاد ۵ هزارمگاوات ظرفیت نیروگاهی است.

هوشنگ فلاحتیان در دیدار با معاون سیاسی صداو سیما افزود: برای هر هزار مگاوات برق ۲ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که باید ۲ هزار میلیارد تومان هم صرف توسعه شبکه شود؛ این میزان سرمایه گذاری فقط معادل اوج بار ۲۰۰ ساعت در فصل تابستان است.

معاون برق وانرژی وزارت نیرو گفت: ما باید بتوانیم به تعهدات خود در قبال پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات صنعت برق پاسخگو باشیم.

وی افزود: در برنامه چهارم، پنجم و ششم معافیتهایی ذکر شده است، اما برخی جا‌ها هم اجازه تامین تفاوت قیمت از طریق اصلاح تعرفه داده شده است.

فلاحتیان گفت: میزان انرژی‌های عمل نشده به ازای هر مشترک از 3 دقیقه به2.7 رسید و این به مفهوم کاهش خاموشی است.

وی افزود: هشت هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی برق کشور اضافه شده است و این توسعه درحالی بود که با مشکلات تامین مالی مواجه بودیم.

فلاحتیان گفت: نیروگاه‌های موجود راندمان را از ۳۲ درصد به ۴۸ درصد می‌رسد که طی سه سال آینده میانگین راندمان نیروگاه‌ها به ۴۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: امسال ضریب آمادگی نیروگاه‌ها را به۵ .۹۸ درصد رساندیم در حالی که عمر برخی نیروگاه‌ها ۴۰ تا ۵۰ سال است.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: ما نتوانستیم موضوع اقتصاد برق را در دل مردم، مسئولان و قانونگذاران جا بیاندازیم، امروز هزینه‌ای که مردم برای اینترنت پرداخت می‌کنند بیش از پول برق است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
3
از وقتی شما زمامدار برق و انرژی شده اید ، مشکلات ما زیادتر شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
3
این مغالطه است چرا نقش خود وزارت در گران تمام شدن برق اشاره نمی شود
کجای دنیا این همه بودجه جاری صرف هزینه پرسنلی می شوذ
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار