کد خبر: ۲۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸:۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
با افزایش دما در طی چند روز اخیر مصرف برق نیز روند صعودی خود داشته که نشان از کار سخت صنعت برق برای مهار این میزان پیک در طی روزهای آینده دارد. امروز 18 تیرماه پیک مصرف برق 53360 مگاوات ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف برق رشد چمشگیری را داشته است.
به گزارش برق نیوز، پس از وارد شدن شک چند روز پیش به صنعت برق براثر بالا رفتن پیک بیش از حد انتظار پیک مصرف اکنون تمامی واحد‌ها این صنعت برای تامین برق مورد نیاز و بازگشت پایداری به شبکه بسیج شده اند که می‌توان گفت در این روزهای داغ تابستان تا حدی موفق عمل کرده اند.

پیک مصرف برق امروز با ثبت رقم ۵۳۳۶۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اختلاف ۱۱ هزار مگاواتی مواجه شد که نشان دهنده‌ی بالا بودن میزان مصرف برق در سال جاری است.

بر اساس این گزارش کل مبادلات امروز ۱ هزار ۸۶۹ مگاوات گزارش شد که از این میزان ۱ هزارو ۳۰۹ سهم صادرات و ۵۶۰ مگاوات سهم واردات بوده است.

قابل ذکر است که میزان ذخیره نیروگاهی امروز ۱ هزارو ۴۷۶ گزارش شد این میزان از ذخیره نیروگاهی نشان دهنده کار سخت صنعت برق برای کنترل پیک مصرف برق در مصارف بالای 55 هزار مگاوات است.

گفتنی است که میزان مصرف برق صنایع در این روز ۳ هزار ۹۰۸ مگاوات بوده که نسبت به روز گذشته تا حدودی کاهش داشت.

اکنون این سوال مطرح است که مشکل این روزهای صنعت برق افزایش مصرف برق مشترکان نسبت به سال‌های گذشته است یا صنعت برق با مشکل کمبود تولید برق در سال جاری مواجه شده است؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
بجای این حرفها مسئولین وزارت نیرو بخصوص ... . به جای مشغول کردن خویش به حاشیه های خود ساخته و لجاجت با مسئولین ودولت و همکاران همسو با دولت به فکر شبکه برق و مسئولیت اصلی خود مبنی برتامین برق مردم بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار