کد خبر: ۲۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
فرورزونانس پدیده‌ای است که در سیستم قدرت الکتریکی در محلی که یک عنصر غیر خطی اندو‌کتیو تحت شرایط خاصی از طریق یک عنصر غیر خطی کاپاسیتیو تغذیه می‌شود، به وقوع می‌پیوندد. عنصر غیر خطی می‌تواند اندوکتانس غیر خطی راکتور یا ترانسفورماتور باشد. مشخصه‌های هسته مغناطیسی آن‌ها در وقوع پدیده نقش مهمی را ایفا می‌نماید.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: فرورزونانس پدیده‌ای است که در سیستم قدرت الکتریکی در محلی که یک عنصر غیر خطی اندو‌کتیو تحت شرایط خاصی از طریق یک عنصر غیر خطی کاپاسیتیو تغذیه می‌شود، به وقوع می‌پیوندد. عنصر غیر خطی می‌تواند اندوکتانس غیر خطی راکتور یا ترانسفورماتور باشد. مشخصه‌های هسته مغناطیسی آن‌ها در وقوع پدیده نقش مهمی را ایفا می‌نماید.
 
از این رو در این بررسی علاوه بردر نظر گرفتن مشخصه واقعی اشباع، اثرات هیسترزیس نیز مورد توجه خاص قرار گرفته است. بر این اساس نقش پارامترهای مختلف سیستم و مقادیر بحرانی آن‌ها در تحقق فرورزونانس مورد مطالعه قرار گرفته و شرایط مرزی و نواحی مصون از فرورزونانس مشخص گردیده است. مسئله به روشهای تحلیلی و شبیه سازی مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده است که با در نظر گرفتن هیسترزیس مقادیر بحرانی و نواحی مصون از فرورزونانس تغییر خواهند کرد.
 
در ادامه میتوانید فایل word این مقاله را دریافت نمایید.
 
 
 
 
 
حجم:971 کیلوبایت
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سید اسماعیل فقیهی
|
Germany
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
0
0
سلام وقت بخیر
شبیه سازی با متلب درمورد فرورزونانس واضافه ولتاژ دارید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار