کد خبر: ۲۳۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
معاون راهبری مدیریت شبکه برق ایران گفت: در بخش خاموشی‌ها، در بخش انتقال شبکه برق کشور باید گفت که از ابتدای دولت تا اوایل سال ۹۶، خاموشی‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری مدیریت شبکه برق ایران در خصوص عملکردهای شاخص انجام شده در این شرکت در چهار سال گذشته، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم حوزه مدیریت شبکه، شاخص کنترل فرکانس است که فرکانس در محدود مجاز ۵۰ بعلاوه و منفی ۲. ۰ هرتز باقی بماند و خوشبختانه با تلاش هایی که انجام شده کنترل فرکانس از حدود ۸۰۰ دقیقه خارج از محدوده در اوایل دولت یازدهم به حدود ۱۲ دقیقه در ابتدای سال ۹۶ رسیده که این کاهش قابل توجهی است.

وی افزود: در بخش خاموشی‌ها در بخش انتقال شبکه برق کشور نیز از ابتدای دولت تا اوایل سال ۹۶، خاموشی‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از نظر شاخص‌های ولتاژی نیز خوشبختانه محدوده خارج از ولتاژهای مجاز در این دولت در مقایسه با دولت گذشته به نصف رسیده است.

رجبی مشهدی در ادامه در مورد رویت پذیری شبکه و تحولات آن در طول چهار سال گذشته، گفت: این شاخص یکی از فاکتورهای مهم در حفظ و پایداری شبکه به شمار می‌رود که خوشبختانه ما توانستیم این شاخص را در دولت یازدهم در مقایسه با دولت گذشته از ۸۶ درصد به حدود ۹۴ درصد برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثری که در مدیریت شبکه در این دولت انجام شد این بود که ما در گذشته تنها یک مرکز دیسپاچینگ اصلی و یک مرکز دیسپاچینژ اضطراری در اصفهان داشتیم، اما خوشبختانه در چهار سال گذشته توانستیم یک مرکز دیسپاچینگ اصلی در تهران و یک مرکز دیسپاچینگ پشتیبان در زنجان در کنار دیسپاچینگ‌های اصفهان نیز راه اندازی کنیم که قدم قابل توجهی جهت بالا بردن امنیت شبکه برق کشور است.

معاون راهبری مدیریت شبکه برق ایران تأکید کرد: با انجام این اقدامات ما به لحاظ بهره برداری شبکه با کمترین ریسک، قابلیت‌های جدیدی پیدا کردیم که می‌توانیم در مطالعات نزدیک به زمان واقعی، زمان واقعی را لحاظ کنیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این علیرغم تمام اقدامات و تلاش‌های مداومی که می‌شد، این امر امکان پذیر نبود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با آمدن این سیستم بتوان اقدامات موثری در مدیریت شبکه جهت هر بیشتر کردن امنیت و پایداری شبکه برق کشور انجام داد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار